2011. június 26., vasárnap

FONDANT

    

Fondant készítéséhez a következő hozzávalók szükségesek:
  6 evőkanál víz
  1 evőkanál  zselatinpor színtelen
 2 evőkanál. akácméz
 1 teáskanál igazi vaj
 kb 1 kg. porcukor

Elkészítése :
A porcukrot szitáljuk át ,és osszuk ketté.
Vízzel a zselatint keverjük össze és adjuk hozzá a mézet, a vajat .
Főzzük olvadásig össze. A fél adag porcukorba mélyedést csinálunk és beleöntjük a közepébe a porcukornak, majd fakanállal kevergessük és lassan adjuk hozzá a többi porcukrot is.
 Egy kis idő után már gyúrni kell és addig gyúrjuk amíg jól formálható nem ragacsos masszát kapunk. A fehér masszát folpackba tekerjük és nejlonba is becsomagoljuk. felhasználásig .
A nagy könyv azt írja, hogy 6 órát kell pihentetni szobahőmérsékleten.
Viszont ha jól kigyúrjátok és nyújtható akkor nem fontos kivárni a 6 órát, én azonnal burkolni szoktam vele a tortákat. Az a lényeg hogy ne törjön amikor nyújtjuk és ne is ragadjon. 
Akkor jó a fondant amikor elválik a kezünktől ezért csak annyi porcukrot adjatok hozzá amit felvesz. A receptben körölbeli mennyiség van megadva a porcukorból.
A fondant különböző ételfestékekkel színezzük. 
Az ételfestéket mindig jól gyúrjuk bele és ha ragadna,akkor adjunk hozzá egy kevés porcukrot.

Fázisképek:










. . . és ha készen vagyunk a fondant-tal, már csak a képzelő erőnktől függ milyen figurákat készítünk belőlük.
Sok sikert kívánok mindenkinek! 
Mutatok egy pár dolgot amiket én készítettem, minden alkotásom megtalálható egy-egy bejegyzésben a blogban.








Torta bevonásához,virágok,figurák,tárgyak készítésére alkalmas,ha mandula aromát adunk hozzá
akkor az íze hasonlít a marcipánnéhoz 




































21 megjegyzés:

  1. azt megkérdezhetném, hogy körülbelül ehhez a hozzávalók milyen árban vannak?

    VálaszTörlés
  2. Nell!
    Porcukor ára, 50 dekás 220-290 ft körül mozog, zselatin 1 csomag 110 ft két evk van a csomagba,méz kisebb kiszerelésben is kapható ebbe való adag 200 ft, a vaj persze igazi vaj nem ráma kb 230-300 10 dekás pl tea-vaj.
    Ezért nem tudom hogy mennyibe jön ki mert szabad árak vannak a boltokba,de sok minden van otthon is elvileg pl porcukor vaj méz. De kb 400-500 ft körül jön ki egy adag fondant ára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A receptben véletlenül Rámát írtál. Nagyon ügyes vagy, szépek a virágaid.

      Törlés
    2. Köszönöm:))
      De jó hogy észre vetted javítom is köszi:))

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. nagyon jó, biztosan elkészítem. nálad sok okos dolgot tanulhatunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy ide találtál és hogy úgy látod hogy sok okos dolgot lehet nálam tanulni. Szeretettel várlak máskor is!

      Törlés
  5. Szia! Megkérdezhetem hogy le lehet fagyasztani a fondant? Meddig áll igy el? S ha felakarom használni, akkor mit csináljak vele?
    A másik kérdés, hogy ha kész a torta, mármint rajta van már a fondan, be lehet rakni a hütőbe?
    Köszi elöre is!

    Renáta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még nem fagyasztottam le , szerintem nem lehet.
      A fondant simán hűtőbe kell tartani és amikor felakarod használni pár másodpercre rakd a mikróba hogy puhuljon, de ne olvadjon meg ! Ha kicsit puha akkor gyúrt át míg nyújtható nem lesz.
      Igen ha tortát beburkoltad, hűtőben kell tartani még egy kicsit megköt kb 30 perc és utána díszítheted , vízzel odaragadnak a fondant virágok stb.
      Innentől pedig fogyasztásig szintén hűtő mivel torta és szeleteléskor vizes késsel vágható.
      Sok sikert :))

      Törlés
  6. Szia, nagyon ügyes vagy, gyönyörűek a tortáid. Azt szeretném kérdezni, hogy a fondant-ot bármire rá lehet tenni? piskotára, omlós tésztára, krémre (ha a torta teteje épp krém) vagy kell valami bevonót tenni alája? köszi előre is, Blanka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen bármire rá lehet rakni úgy működik mint a marcipán.
      Ha nem krémes a felület átlangyosított baracklekvárral kend át a bevonandó felületet.
      Remélem tudtam segíteni és gyönyörű dolgokat fogsz készíteni!

      Törlés
  7. Ebből a receptből kb.mennyi fondant kèszűl?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy 27 cm-es tortát biztosan belehet vele vonni és kb egy jó maréknyi összegyúrva marad a torta bevonása után:))

      Törlés
  8. Kedves Mónika! Csodálatos tortáid vannak, nagyon ügyes vagy! Nekem is hobbim a sütés, és 1 éve én is készítgetek fondantos tortákat. Annyit szeretnék megkérdezni, hogy a piros színt hogy éred el? Nekem wiltonos piros gélfestékem van, de abból én még pirosat nem tudtam kihozni soha. Előre is köszönöm segítséged! További jó sütést-főzést kívánok Neked! Üdvözlettel: Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kriszta!
      Sok fajta piros festéket szoktam használni a legjobbakat gél tubusos de sajnos itthon nem lehet kapni.
      Nekem Amerikából szokták hozni a barátaim, az tuti piros kevés festék összegyúrásával is.
      Ha wiltonos gél ételfestékek a legjobbak itthon de azzal csak sötét rózsaszínt lehet színezni, ilyenkor ha ezt használom festek egy jó sötét rózsaszínt és amikor kész a torta a piros részeket egy kevés vízzel felhígított piros festékkel újra át színezem egy vastag ecset segítségével.
      Sajnos még jobb technikát nem találtam ki , de ez működik:))
      A festett tortát mindig hűtőbe kell rakni festés után hogy megszáradjon rajta és csak ezután lehet tovább díszíteni!!
      Remélem tudtam segíteni és szívesen látlak máskor is:)

      Törlés
    2. Szia! Köszönöm a válaszod, kedves vagy! Ez a festés ügy érdekelne... Ezért zavarlak újra. A gélfestékkel lehet festeni is ezek szerint fondantra? És mivel lehet még? A porfestékkel is, nem? Melyik a jobb? Melyikkel hogyan lehet? Huh, annyi mindent szeretnék még megtanulni a torták díszítésének csodás világáról... Azonban ami késik, nem múlik! : ) Üdvözlettel, Kriszta

      Törlés
    3. Igen lehet, én legalábbis szoktam. Nem töményen nagyon kevés vízzel hígítva , szinte csak egy ecsetnyi a víz így szoktam festeni a gél ételfestékekkel. Vannak szuper festék szóró pisztolyok de az nagyon drága ha érdekel néz utána a neten.

      Törlés
  9. Szia! Nagyon tetszenek a marcipánjaid. Nagyon ügyes kezű vagy. Engem az érdekelne, hogy a galambokat hogyan készítetted el. A nagy fiamnak lesz az eljegyzése és szeretnék én is készíteni galambokat a tortájára. Kicsit amatőr vagyok és ezért tudnál nekem küldeni pár képet a készítés menetéről (ha van és nem nagy gond)?! Nagyon hálás lennék érte. Az e-mail címemet is megadom, hogy ha tudsz oda küldd: ilonanagy123@gmail.com
    Köszönöm előre is a válaszodat és segítségedet!!!
    Nagyné

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha erre gondolsz http://bibimoni.blogspot.hu/2013/08/eskuvoi-torta-galambparral-diszitve.html ezek a galambok torta díszként vásároltam, nem fondant-ból vannak. Egyébként a tortás webáruházakban kapható galamb kiszúró amivel könnyen készíthető galambpár pl itt http://www.desszertmester.hu/termekek/kiszurok/fondant-kiszurok/galamb-kiszuro-l-24487
      Remélem tudtam segíteni?

      Törlés
  10. Szia!
    Nagyon ügyes vagy szépek a virágok!
    Azt szeretném kérdezi, hogy ez a fajta fondant a tortára rakva nem szárad ki és törik meg?
    És ha virágot készítek belőle mennyi idő kell kb a száradásához?
    Köszönöm előre is a válaszod!
    Niki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Niki!
      A fondant a tortán és a figuráknál nem törik meg. Persze nagy gyakorlat kell hozzá mert nagyon gyorsan szárad munka közben és ha nem vagy elég gyors akkor törni fog a fondant és nem fogsz vele tudni dolgozni.Gyakorlás közben lehet igazán megtapasztalni a fondant tulajdonságait,de gyakorolni gyakorolni kell hogy saját magad megérezd hogyan és milyen gyorsan kell vele dolgozni. Azt javasolnám hogy először 1 adag fondant gyúrjál össze 25 deka nyers marcipán masszával, mert így könnyebben rá fogsz érezni a technikájára és legalább rögtön lesz sikerélményed is.
      A fondant száradásához 1-2 óra hűvös helyen pl hűtő, vagy szobahőmérsékleten egy éjszaka.
      A marcipánnal kevert nem szárad teljesen ki:) Ha tortát burkolsz vele ott puha marad ha vékony krém van alatta:)
      Sok sikert és gyakorolj sokat:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...