2011. július 27., szerda

Tojás



A tojást, melynek tápértéke az anyatej után a legtökéletesebb, magas koleszterin tartalma miatt hosszú időre feketelistára tette a média.

Ugyanez történt például a vajjal, a zsírral, a tejszínnel. A tojás tápértéke nagyon magas, mert minden tápanyagot tartalmaz, amely az utód kialakulásához és táplálásához szükséges. Szerkezeti felépítése védelmet nyújt a legkülönfélébb külső hatások és ártalmak ellen. Fehérjetartalma 5,5 g tojásonként, és a kolintartalma is magas. A kolin segíti az agy és az idegrendszer működését. A tojás kiváló A-, B2-, K-, D vitaminforrás. Sárgája koleszterint is tartalmaz, de a legújabb kutatások szerint nem emeli a koleszterinszintet annyira, mint korábban gondolták, sőt, inkább stabilizálja azt. Így rendszeres fogyasztása kimondottan ajánlott, mert a koleszterin számos hormon, a D3 vitamin, és az epesavak előanyaga. A tojásfehérje a legjobb minőségű fehérje, mert tartalmazza az összes elengedhetetlenül szükséges esszenciális aminosavat. Egy tojás fehérjéje közel 3 dkg húsnak felel meg, és főzés-sütés közben nem veszít értékéből. A sárgája a zsíroldékony vitaminok hordozója, melyek felszívódásáról a benne levő telítetlen zsírok gondoskodnak. Ásványi anyagai közül a vas jelentős, mert jobban felszívódik, mint a húsokban lévő. D-vitamin tartalma által jelentős szerepe van a csontritkulás megelőzésében. A szerves kötésben levő szelén is jó hatásfokkal hasznosul, így antioxidáns tulajdonsága még erősebb.

Forrás:http://www.naturport.eu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...