2011. július 17., vasárnap

Virág - zsemlék



Hozzávalók:
15 dkg. kukoricaliszt
45 dkg liszt
2,5 dkg. élesztő
2 dl. tej
10 dkg. kefir
3 evk. olaj
2 evk cukor
1 teásk. só
1 db. tojás + 1 db tojás a lekenéshez
Elkészítés:
- a hozzávalókból szokásos módon tésztát dagasztunk,vagy a hozzávalókat belerakjuk a kenyérgépbe
 és csak a dagasztás programot használjuk,én így szoktam
- ha kidagasztottuk a tésztát,átrakjuk a kelesztőtálba pihenni 30 percre
- pihenés után 8 felé osztom,és kis zsemle alakokat formálok a tésztából
- szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire teszem őket,úgy hogy virágalakot kapjak
- letakarva újból pihentetem 20 percig
- pihentetés után bevagdosom a külső zsemléket,és 10 percig még pihentetem
- közben előmelegítem a sütőt 180 -fokra
- sütés előtt tojással megkenem a tetejüket
- végül kb. 20 perc alatt készre sütöm



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...