2011. július 27., szerda

Zsírok





A zsírok szerepe a táplálkozásban évezredek óta ismert, mert fontos energiát adó tápanyag, emellett nélkülözhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához.

Szerepe nem elhanyagolható az energia raktározása szempontjából, és mint mechanikai védőrendszer sem. A bőralatti zsír, mint hőszigetelő segít a szervezet hőmérsékletének megőrzésében is. Mióta tudjuk, hogy a telítetlen és a többszörösen telítetlen zsírsavak az egészségesek, újból előkerült a mangalica-, a liba-, a kacsazsír, mint az egészséges táplálkozás képviselője.

Sertészsír

Csak az igazi mangalicazsírra igaz, hogy többszörösen telítetlen zsírsav tartalma miatt étkezéshez, főzéshez javasolt.

Kacsazsír

Telítetlen zsírsav-összetétele az olajakéhoz hasonló.

Libazsír

Legmagasabb telítetlen zsírsav-tartalma van a zsiradékok között.

Vaj

Az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak mennyisége a vajban a legkevesebb. Laktózérzékenyek is fogyaszthatják hevítés után.

Forrás:http://www.naturport.eu/ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...