2011. szeptember 30., péntek

Tuti-finom!! zsúrkenyér



Bevallom nektek őszintén,hogy egy féladag zsúrkenyeret szerettem volna készíteni,de csak a lisztet feleztem el a többi hozzávalót elfelejtettem. Persze csak jóval később jöttem erre rá,de el mondhatom,hogy az eddigi legjobb kenyerem lett. Puha lágy tésztája lett,és szinte rögtön elfogyott.
Íme a megváltozott recept

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
4 dkg élesztő
2 dkg só
3 dkg cukor
5 dkg vaj
  3 dl tej
Elkészítés:

Az élesztőt kevés, cukros tejben megkelesztjük. A lisztet felmelegítjük, átszitáljuk, hozzáadjuk a sót, a maradék cukrot és az olvasztott vajat. A megkelt élesztővel és a tejjel összedolgozzuk. Ha a tészta felülete sima, befejezzük a dagasztást.( Ezt a műveletet én a kenyérgépben végeztem el. )A tésztát kelesztőtálba rakjuk,és meleg helyre tesszük letakarva, 50 percig kelni hagyjuk. A megkelt tésztát lisztezett gyúródeszkára borítjuk. Lazán átgyúrjuk, 3 részre osztjuk, kissé kinyújtjuk és henger alakúra formázzuk. Ezután szilikonos sütőpapíros tepsibe helyezzük,úgy hogy a sütőpapírral választjuk el egymástól a kenyereket, 25-35 percig kelni hagyjuk. Langyos vízzel bepermetezzük, majd előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük,ha megsültek ismét bepermetezzük vízzel és hagyjuk kihűlni.




3 megjegyzés:

  1. Ha elrontva ilyen csodaszép a kenyérkéd, akkor nem elrontva milyen lehet?! Szóval, nagyon guszta!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...