2011. október 22., szombat

Sajtkészítés házilag (ecettel) = Paneer sajt



Mimimamánál már régóta nézelődöm,és sóvárgok a sajtkészítés után. Szerencsémre felrakott egy olyan sajt készítési receptet amihez nem kell tejoltó,mivel azt még nem szereztem be.
Ma el is határoztam magam,hogy elkészítem,segített a férjem is nagyon élvezte,mivel nagy sajt rajongó.
A sajt receptet itt megtalálod:
http://mimimamakonyhaja.blogspot.com/2011/10/sajtkeszites-hazilag-ecettel-paneer.html




A sajt készítés során,megmaradt a tejsavó. Valahol hallottam,hogy fellehet használni kelt tészták -kenyerek készítéséhez ezért sütöttem is egy kenyeret. Nagyon jó lett a kenyér,és ezért 3 dl-ként le is fagyasztottam a tejsavót. Jó lesz a következő kenyerekhez,mivel a folyadékot kell vele pótolni.




A kenyér receptje itt
http://bibimoni.blogspot.com/2011/10/tejsavoval-keszult-lenmagpelyhes-kenyer.html












6 megjegyzés:

  1. Hű, ez nagyon érdekes! Kipróbálós. :)

    VálaszTörlés
  2. Na, ugye nemcsak sütike van a világon!
    Paneert én is készítek, csak a savót leveshez használom, van egy indiai receptem, ahhoz! Isteni finom. Én sárga levesnek hívom, mert a kurkuma szépen megfesti.

    A paneert felhasználom házi boursine készítéshez is (a blogomban asszem bursine-ként szerepel)

    VálaszTörlés
  3. Seafalcon!
    Feltétlenül megnézem!!
    Egyébként nem mindig sütök csak most ez az időszak van. Minden nap főzök,lassacskán majd azokat is felrakom,csak most nincs mindenre időm.

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok! :-)))
    Ugye mennyivel más érzés saját sajtot csemegézni...mégha kicsit másabb is a kinézete néha :-)
    Ügyes Vagy! :-)

    A kenyér jó ötlet, bár nekem még soha nem sikerült. Azt mondta a Gyermekem a kenyérsütés után, hogy inkább szóljak és elmegy a pékségbe :-)))

    üdv mimimama

    VálaszTörlés
  5. Mimimama!
    Köszönöm jól esik mivel tőled tanultam!

    Parasztos rozskenyeremet ha kipróbálod tejsavóval,biztos a siker Nem lehet elrontani,csak be kell tartani a pihenési időt.
    Én már minden kenyérnél,helyettesítem a folyadékot a tejsavóval. Sokkal tovább el áll és sokkal nagyobb méretű lesz és finomabb!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...