2011. november 7., hétfő

Karácsonyi szörp



Összevágtam az almákat,narancsot,citromot,körtét és odaraktam annyi vízzel főni ami ellepte.
Adtam hozzá  fahéjat,szegfűszeget,mézeskalács fűszerkeveréket és kandírozott gyömbért.
Az egészet összeforraltam,forrástól csak 5 percig főztem. Letakartam és hagytam,hogy összeérjenek az ízek,egy fél óráig. Az egész lakást bejárta a finom karácsonyi illat. Fél óra után összeturmixoltam,és hagytam hogy kihűljön. Amikor kihűlt leszűrtem és literenként 20 dkg cukrot adtam hozzá. Ez így még savanyú ezért én mézzel édesítettem tovább. (  De persze lehet több cukrot is hozzá adni,általában literenként 50 dkg cukrot szoktak adni a szörpökhöz. Nem szeretek sok cukrot használni ezért váltottam ki a nagyját mézzel. Kóstolni kell a megfelelő íz eléréséhez ) Ízesítés után ismét felforraltam és sterilizált forró üvegekbe töltöttem.

Ami a leszűréskor meg maradt gyümölcspürét üvegekbe raktam és még melegen lezártam. Hűtőben el áll egy pár hónapig,de nem lesz ideje megromlani mert a karácsonyi sütikhez fogom felhasználni.
De le is fagyaszthatjuk kisadagokban.


Hozzávalók 4 liter szörp elkészítéséhez:

3 kg héjától megtisztított,darabokra vágott alma
4 db  nagyobb héjától megtisztított,darabokra vágott  körte
4 db nagyobb narancs,2 db citrom héjastól darabokra vágva

1 evk. mézeskalács ízű fűszerkeverék
1 db egész fahéj
1  csapot evk. szegfűszeg
1 kg cukor
20 dkg méz
1 evk kandírozott gyömbér

A GYÖMBÉR , Elkészítését itt találod : 
http://bibimoni.blogspot.com/2011/09/keszulodes-karacsonyra.html


Íme a sütik amihez felhasználtam a gyümölcspürét:
http://bibimoni.blogspot.com/2011/11/kistortakkevert-tesztabol.html

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...