2011. november 13., vasárnap

Kistorták,kevert tésztából

Vásároltam két fajta süti formát,egy szilikonost,és egy kis tortásat. Amiben mézeskalács ajándékokat fogok készíteni. De tudjátok,hogy van ez,rögtön ki kellett próbálnom. Ezért ami éppen volt itthon abból készítettem egy süti tésztát. Izgatottan vártam,hogy milyen lesz,de hál-istennek nagyon jó lett és rendkívül finom.

A tésztája laza lett,az illata finom,az íze pedig a karácsonyi ünnepeket idézte ellő. Ezért is gondoltam,hogy megosztom veletek a receptet. Remélem,hogy ti is tudjátok majd hasznosítani.


Hozzávalók: 


40 dkg liszt
4 tk. sütőpor
1 tk. só
2 tk. fahéj
15 dkg sütőtök megsütve, villával összetörve
20 dkg nádcukor
1 cs. vaníliás porcukor
2 tojás
2 dl olaj
2 evk. tej
10 dkg étcsoki felaprítva
10 dkg dió felaprítva vagy darálva
5 dkg kandírozott vegyes gyümölcshéj
10 dkg aszalt áfonya
10 dkg gyümölcs püré
( a gyümölcspürét a karácsonyi szörp készítésénél ,megmaradt püré. Amit üvegekbe raktam és a hűtőben tárolom.)- ha nincs elhagyható,de valami másból tegyetek bele ugyan annyi dekát!
Nézd meg a karácsonyi szörp elkészítését is,abból marad a gyümölcspüré.
http://bibimoni.blogspot.com/2011/11/karacsonyi-szorp.html



A kistorták elkészítése:
Hasonlít a muffin tésztához,ezért az elkészítése is hasonló módon történt.
Először a száraz hozzávalókat kevertem össze ,majd a folyékony hozzávalókat.
Mind két keveréket összekevertem, így kaptam egy lágy tésztát.
Formákba töltöttem és készre sütöttem kb:15 perc előmelegített sütőben.
Mivel a tészta állaga hasonlít a muffin tésztájához,ezért kis muffinokat is lehet belőle sütni.




2 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki és egyben gratula a kis szilikonos formákhoz, használd őket egészséggel!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...