2011. november 1., kedd

Parasztos rozskenyér



Hozzávalók:

15 dkg barna rozsliszt, 40 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 3 dkg vaj, , 1 teásk. cukor, 1,5 teásk. só, 3 dl meleg víz, ( de lehet tej is,én most tejsavót raktam a tésztához, ) 1,5 kanál étolaj, 1 tojás. 1 db tojássárgája a kenyér lekenéséhez.

Elkészítés:
Az összes alapanyagból tésztát dagasztunk,én a kenyérgépben szoktam ezt a műveletet elvégezni.
Dagasztás után 40 percig pihentetjük a tésztát,majd ismét átgyúrjuk.
Kenyér alakúra formázzuk,és arra a tepsibe rakjuk amin sütni fogjuk,de előtte a tepsire sütőpapírt rakunk.
A sütő papír lehetőleg szilikonos legyen mert máskülönben lefog ragadni a tészta!
Ha nincs akkor olajozzuk ki a tepsit és úgy rakjuk rá a tésztánkat.
Ha ez meg van akkor takarjuk le konyharuhával,és pihentessük 40 percig.
Pihentetés után éles késsel vagdossuk be a kenyerünket és 20 percig hagyjuk még pihenni.
Közben melegítsük be a sütőnket közepes hőmérsékletűre.
Nekem gáz sütőm van 3-mason szoktam sütni a kenyeret.
Sütés előtt kenjük le a kenyerünket felvert tojássárgájával,és süssük készre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...