2011. december 17., szombat

Mákos - Diós Beigli, variációk




Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
20 dkg ráma
5 dkg porcukor
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tejszín
1 db tojássárgája
egy csipet só
a kenéshez 1 db tojás szétválasztva.
Töltelék hozzávalói:

25 dkg diótöltelék
25 dkg máktöltelék
2 cs vaníliás cukor
1db reszelt narancshéj 1 db reszelt citromhéj
fél üveg meggy befőtt
15 dkg aszalt áfonya













Elkészítés:
A töltelékkel nem szoktam variálni Bekevert dió vagy mákot szoktam venni.
Az utasítás szerint elkészítem a mákos keveréket hozzáadok még reszelt citrom héjat és vaníliás cukrot félre teszem a tésztának valót összegyúrom és 30 percig pihentetem.
Majd a tésztát kétfelé osztom,ebből két nagy rúd lesz,ha kisebbeket akarunk osszuk négyfelé,de akkor a tölteléket is felezzük meg.
Téglalapalakot nyújtok a tésztából és az egyik tésztára rásimítom késsel a  máktölteléket úgy hogy a széleinél 1-1 cm kihagyok máktöltelékre rászórok félüveg összevágott meggy befőttet amit előzőleg lecsorgattam.
A kihagyott tészta részt ráhajtogatom a töltelékre és óvatosan feltekerem. Szilikonos sütőlemezre rakom,úgy hogy a tepsi két szélére rakom a két beiglit,hogy ne süljenek össze!
A másik tésztát ugyan így kinyújtom,a dió keverékhez keverek még vaníliás cukrot, reszelt narancshéjat .
Rásimítom a tésztára és megszórom az aszalt áfonyával,végül feltekerem.
Ha mind két beiglim a sütőlemezen van,kettéválasztom a tojást és a sárgájával lekenem a beigliket.
30 percig meleg helyen( én a radiátorom szoktam ) pihentetem.
Ezután tojásfehérjével kenem le és a hűtőben pihentetem 30 percig.
Ezzel a lekenési móddal lesz a beiglik teteje szép márványos!
Sütés előtt hurkapálcikával az oldalába 3-3 lukat szurok a tészta közepéig, és a tetejét is megszurkálom egy párszor. Erre azért van szükség ,hogy a beiglik teteje sütés alatt ne repedjen be.

Végül készre sütjük 180-fokon előmelegített sütőben kb 30-40 percig.

A beigli készítését képekben megnézheted itt

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...