2011. december 14., szerda

Narancsos sütőtökös-szörp



Hozzávalók:
5 db narancs apró kockára vágva
1,5-2 kg sütőtökhús
60 dgk cukor

Elkészítés:
A sütőtököt kis kockára kell vágni,hogy 10 perc elég legyen neki a puhuláshoz.
Nem szabad túl főzni,mert a vitamin értéke csökken.
A narancsot és a sütőtököt annyi vízben ami ellepi felrakjuk főni.
Forrástól kezdve 10 percig főzzük.
10 perc után összeturmixoljuk,majd leszűrjük.
Visszatesszük a gázra,hozzáadjuk a cukrot persze ha valakinek nem elég édes rakhat hozzá több cukrot is.
Ha felforrt, forró steril üvegekbe töltjük.
Nekem 4 liter lett ebből a mennyiségből. Mivel tartósítószert ez a szörp sem tartalmaz,felbontás után hűtőben kell tárolni. A többi üveget tegyük a kamrába ha van,de szobahőmérsékleten is 3-4 hónapig el áll.
Mi bérházban lakunk és én úgy szoktam tárolni,hogy az üvegeket fóliával becsomagolom és simám a polcon tárolom. Soha nem romlott még meg egy üveg sem!
Leszűréskor sima állagú pürét kaptam,én ezt sem szoktam kiönteni,befőttes üvegbe hűtőbe rakom , vagy lefagyasztom kisadagokban és sütésnél felhasználható pl. Muffinál,karácsonyi sütiknél,beigli töltelékként amit csokoládéval szoktam összekeverni. 
Így néz ki a püré!
További szörpjeim!

2 megjegyzés:

  1. Imádom a sütőtököt, úgyhogy feltétlen ki fogom próbálni! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. Üdvözöllek csupapötty itt nálam.
    Örülök,hogy tetszik a recept,próbált ki bátran! Sok síkert.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...