2012. január 8., vasárnap

Knédli




Eredetileg rétesliszt van a receptben, de pont az nem volt itthon, ezért finomlisztet használtam.
Ha rétesliszttel készítem, akkor adok még hozzá 6 púpos evőkanál finomlisztet is.

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
3,5 dl víz
1 tojás
2 dkg friss élesztő
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só

Elkészítés:
Tészta hozzávalóiból kelttésztát készítettem, lehet kézzel is dagasztani én kenyérgép dagasztó programját használtam.
 Kidagasztott tésztát olajjal kikent kelesztőtálba átraktam és a tészta tetejét is vékonyan bekentem olajjal, majd egy órát pihenni hagytam.
Pihentetés után a tésztát lisztes deszkán átgyúrtam és ketté osztottam.
Mivel nekem nincs pároló edényem,ezért nokedli szaggatót  szoktam tenni a fazék tetejére.
A nokedli szaggatóm kör-alakú műanyag olyan mint egy fedő pontosan illeszkedik a fazékra.
Egy nagy fazékban feltettem annyi vizet forrni, hogy a lukacsos szaggató ne érjen bele a vízbe.
A szaggató tetejét beolajoztam és az egyik rúddá alakított kis cipót ráraktam, majd egy nagyobb tortaformával letakartam. 35 percig főztem így a gőzben.



 Nem szabad emelgetni az edényt mert össze esik.
35 perc múlva elkészült, vágódeszkára kiraktam és a tetejét olajjal lekentem hogy ne száradjon ki.
Bármilyen húsból készült vadashoz kitűnően illik.







9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett a tejfölössel!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva!
    Ízlett a családomnak!!

    VálaszTörlés
  3. Ez olyan pihekönnyűnek látszik, hogy majd' elrepül.
    Gyorsan vissza a fedőt rá!
    A nokedliszaggató ötletét megjegyzem magamnak. Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Klári!
    Üdvözöllek nálam.
    Tényleg nagyon puha és könnyű a tésztája,a nokedli szaggató pedig kör alakú ,műanyag és minden fazékra illesztethető
    Nagyon praktikus!

    VálaszTörlés
  5. Tejszínhab!
    Köszönöm,ki kell próbálni mert nem olyan nehéz,de nagyon finom!

    VálaszTörlés
  6. Egyik barátnőm felvidékről származik, ő gyakran emlegeti a knédlit. Én még nem főztem, de elolvasva a posztodat, nem is olyan boszorkányos.

    VálaszTörlés
  7. MARISZ !
    Sokáig KERESGÉLTEM A RECEPTET,MERT AZ ELKÉSZÍTÉS CSAK A RECEPTTŐL FÜGG. EGY CSEH VENDÉGEMTŐL VALÓ A RECEPT ÉS MIÓTA ÍGY KÉSZÍTEM,MÉG HA SIMA LISZTEL IS,MINDIG SIKERÜL.

    VálaszTörlés
  8. nagyon finom volt, az egyik legjobb fogás ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...