2012. február 28., kedd

Buborékkenyér

 Mákos buborék kalács készítése eszembe juttatta,hogy régebben sokszor készítettem buborékkenyeret 
hagyományosan és töltve is. Nagyon szerettük csak valahogy feledésbe merült.
Most egy félbarna buborékkenyeret készítettem,lenmaggal megszórva.
Nagyon finom lett!



Hozzávalók:
- a tésztához:
 15 dkg barna rozsliszt
15 dkg teljes-kiőrlésű búzaliszt
10 dkg sima liszt
15 dkg kenyérliszt
2,5 dkg élesztő
3 dkg vaj
1 teásk. cukor, 1,5 teásk. só
3 dl meleg víz,
 1,5 kanál étolaj
1 db tojás

1 evk lenmag a kenyér megszórásához
1 db tojássárgája a kenyér lekenéséhez.

Elkészítése:
A tészta hozzávalót belepakoltam a kenyérgépbe és a dagasztó programmal szép selymes tésztát dagasztattam.
Duplájára kelesztettem,majd kézzel átgyúrtam a tésztát és 16 db-ra osztottam.
A kis tésztákból golyókat formáltam és 24 cm-es szilikonos papírral kibélelt tortaformába rakosgattam,
egymás mellé. Konyharuhával letakarva pihentettem 50 percig.
Kelesztés után felvert tojássárgájával lekentem a buborékokat és megszórtam lenmaggal.
Előmelegített sütőbe raktam és készre sütöttem. Ha kész a kenyér ,kivettem a formából és lespricceltem vízzel a tetejét.





3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki guszta. Ahogy olvastam a címet nem tudtam elképzelni hogy milyen a készítési technikája ? Nagyon jó ötletes!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon helyes lett, már a kalácsnál is kinéztem magamnak a technikát, lehet megpróbálkozok vele..:)

    VálaszTörlés
  3. Ebből a buborékból is fújhatnál felém egyet! :-) Nézz be hozzám, van számodra valamim!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...