2012. február 14., kedd

Napraforgó-Kalács

Már régebben ráakadtam  Limara pékségében erre a foszlós kalács receptre,
( amin egy kicsit változtattam.)
El is készítettem már egy párszor,nagyon finom-puha-foszlós kalács tésztát kapunk a receptből. Érdemes kipróbálni!
 Most úgy gondoltam Napraforgó kalácsot készítek a tésztából, amit gyömbéres-vaníliáscukros-olvasztott vajjal bolondítok meg.


Hozzávalók :

2,5 dl habtejszín
1 egész tojás
1 csipet só
3 ek. cukor
50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő

 Elkészítése:

Ha bedagasztottuk a tésztánkat,duplájára kelesztjük.
Kelesztés után,a tésztát 13-részre osztjuk,ebből egy tészta darabkát félre teszünk.
Egyenként a tésztákból  nagyobb köralakot nyújtunk.
Én 23cm-es  tortakarika alját használtam mintának, úgy hogy kinyújtottam durván egy köralakot és a karika alja segítségével körbe vágtam.
Az így leesett tésztadarabokat a félre tett tésztához raktam,mind a 12 tésztából.
 23  cm-es körből 6 db készítettem, a másik 6 db-tésztából 15cm-es köröket készítettem.
A félre tett tésztát + a maradékokat összegyúrtam ez lesz a napraforgó közepe.

10 dkg vajat felolvasztottam belekevertem 2 cs. vaníliás cukrot,egy kiskanál gyömbérport,és egy kis ampulla citromaromát,kb egy kiskanál.
A kalács összeállításánál mindegyik kör-tészta tetejét jól megkentem az olvasztott vaj keverékkel.

Először 6db 23 cm-es kört ragasztottam össze vajjal, persze már a tepsin.
 Felvágtam kihajtogattam és a közepébe raktam egy 15 cm-es kinyújtott lapot amit hasonló módon ,  kentem meg olvasztott vajjal és ragasztottam egymáshoz a lapokat.
 Cikkekre vágtam, kihajtogattam az előző hajtogatásokra és beraktam a maradék tésztát közepének.
Megkentem olvasztott vajjal és megszórtam mazsolával.
20 percig letakarva kelesztettem még.
Végül az elkészült kalácsot tojássárgájával lekentem és jégcukorral megszórtam.
Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.
 Lehet,hogy túl bonyolultan írtam le az elkészítését de nem bonyolult az elkészítése!!!
.... ezért készítettem fázisfotókat is, hátha könnyebb átlátni a készítési folyamatot.
(A jégcukor nem olvad el sütésközben)





















Ha tetszik a blogom, iratkozz fel a rendszeres olvasók táborába és a FACEBOOKON is követhetsz!
https://www.facebook.com/BibimoniReceptjei

8 megjegyzés:

  1. Csodaszép, és biztos finom is:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép ! Jó hogy mutattál részfotókat mert nem tudtam elképzelni az elkészítési módját!

    VálaszTörlés
  3. Mindig tetszett ez a napraforgó kalács, már Limaránál is felfigyeltem rá évekkel ezelőtt, de Te is csodaszépen készítetted el! :) Lehet, hogy most már nekem is meg kellene sütnöm, nem csak nézegetnem?? :)

    VálaszTörlés
  4. Kati, Éva !
    A kalácsot tegnap délután készítettem el,de képzeljétek,annyira finom lett,hogy este megettük az egészet hárman.
    Úgyhogy elmaradt a vacsora mert senki nem bírt már vacsizni.


    Gabriella!
    Fuss neki,mert gyönyörű kelt-tésztákból készült sütiket készítesz.... láttam!!!
    Biztos vagyok benne,hogy a tiéd is gyönyörű és finom lesz:))

    VálaszTörlés
  5. Már Limaránál is megcsodáltam, de a tiéd is gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon szép és tuti finom is! Kész felüdülés látni ilyen napfényt idéző kalácsot miközben kint esik a hó! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...