2012. február 18., szombat

Sós Napraforgó-Kalács

Gyömbéres Napraforgó-Kalácsnak olyas sikere volt,gondoltam kipróbálok egy sós változatot is.
A recept egy sós kalács tészta ami szintén Limara pékségéből való!
A hozzávalókat a kalácstésztához Limaránál megnézhetitek



A töltelék hozzávalói:
12 dkg juhtúró
egy marék reszelt sajt
10 dkg csülök sonka
egy kiskanál mustár
só,bors
annyi tejföl,hogy a krémünk krémes legyen
Ne folyón!!
Elkészítés:
 A töltelék hozzávalóit a reszelt sajt kivételével összeturmixoljuk,majd hozzákeverjük a sajtot.
A tésztából négy kerek lapot nyújtunk és a töltelék rákenése előtt olvasztott zsírral kenjük meg a tésztalapokat.
A tölteléket három felé osztjuk és összetöltjük a lapokat,már a tepsin!
A további készítést lefotóztam nektek,szerintem vizuálisan könnyebb az elkészítését megérteni.

Fázisfotók:





Egy pohárral megjelöljük a közepét

Felvagdossuk,egyszer vagy kézszer megtekerjük.
Én most egyszer tekertem meg.

Eddig eljutottunk akkor letakarva 30 percig kelesztjük.

Kelesztés után felvert tojással lekenjük és a közepébe lenmagot szórunk.
Előmelegített sütőben pirosra megsütjük,kb: 20 perc

Nagyon-nagyon finom lett!!

9 megjegyzés:

  1. Hűha, ez is u.olyan jól néz ki, mint amit pár nappal ezelőtt készítettél. Biztos fincsi is, megkóstolnám szívesen. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csodálom a türelmedet és a kézügyességedet hogy belevágsz ilyen bonyolúlt süteményekbe. Nagyon szép és finom lehet !

    VálaszTörlés
  3. Gabi,Kati !
    - köszönöm
    Éva!
    - nem olyan bonyolult,csak annak látszik
    Végül is a kenyérgép megdagasztja,utána már megy gyorsan.
    Még gyorsabban el is fogy!!

    VálaszTörlés
  4. Jajj de jól néz ki! A férjem imádná! És én is....

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép, olyan kis pufi, de gyönyörű:) Én isszoktam ezt sós és édes változatban készíteni. Szinte vétek megenni, mert olyan helyesek:)

    VálaszTörlés
  6. teler-cake, Trollanyu!!
    Köszönöm,azért lettek pufik mert több részre kellett volna vágnom,de majd legközelebb:))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű, szinte érzem az illatát...

    VálaszTörlés
  8. Rekaye!
    Köszönöm, milyen jó lenne ha kitalálták volna a virtuális postát,mert mindenki kaphatna mindenből:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...