2012. március 15., csütörtök

GESZTENYÉS KALÁCS

A jól bevált foszlós kalácstészta receptet használtam,amit a Napraforgó kalács  készítésénél is nagyon bevált.
Most annyit változtattam, hogy tejszín helyet magas zsírtatalmú tejet használtam. 



Hozzávalók
-a kalácstésztához:
2,5 dl langyos tej 3,5%-os
1 egész tojás
1 tojásfehérje
csipet só
3 ek. cukor
50 dkg liszt
2 dkg élesztő

1 tojás sárgája a kalács lekenéséhez
25 dkg gesztenye püré,a töltelékhez

 Elkészítés:
A tészta hozzávalóit én szokás szerint a kenyérgép be raktam és rá bíztam hogy jól dagassza ki helyettem.
Akkor jó a tészta ha szép hólyagos a felülete,majd duplájára kelesztettem.
Kelesztés után lisztes felületen átgyúrtam,megfeleztem és az egyik felét nyújtottam ki.
Lereszeltem a gesztenyepürét és a tésztára halmoztam egyenletesen.
Óvatosan feltekertem,és kalács formába raktam.
A másik fél tésztát három felé osztottam és rudakká sodortam.
A három sodort rudat összefontam és a  töltött kalács tetejére raktam.
Letakarva hagytam,hogy duplájára keljen,és közben előmelegítettem a sütőt 180-fokra.
Végül a tojássárgájával lekentem a kalácsot és kb 30 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Készítési fázis fotók:









2 megjegyzés:

  1. Wooow! Nagyon szép ez a kalács, és milyen finom lehet... :)

    Most viszem el a díjat, holnap kiteszem. Sajnos mostanában kevés időm van a blogomra, alig van időm kitenni a receptjeimet is, kommentelni is kevés időm van, ezért nem jöttem mostanában feléd. De most itt vagyok! :) Rengeteg szépet és finomat készítettél azóta, mióta itt jártam, végignéztem mindet... :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Gabriella!
    Az idővel én is mindig harcba vagyok úgyhogy, tudom miről beszélsz:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...