2012. március 24., szombat

Mákos-Kalács Muffin



Gyerekeknek készültek és ezért találtam ki hogy nem hagyományos Mákos buborék Kalácsot készítek. Hanem kis muffionokat, mert könnyebb lesz nekik a falatozás. El is neveztem őket mákos kalács muffinak.
Nagy sikere volt nagyon tetszett nekik,csak az udvarig jutottam vele pillanatok alatt el is fogyott.








Hozzávalók a kalács tésztához:
2,5 dl tej
1 egész tojás
1 tojásfehérje
csipet só
3 ek. cukor
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő

1 tojás sárgája a lekenéshez

Mák töltelék hozzávalói:

7,5 dkg darált mák
7,5 dkg finom liszt
7,5 dkg porcukor
4 dkg olv. vaj
0,5 dl tej
1 narancs leve
1 narancs (citrom) reszelt héja
1 tk. sütőpor

Elkészítése:
A hozzávalókat bepakoltam a kenyérgépbe és hagytam,hogy kelt tésztát készítsen.
Duplájára kelesztettem,közben kimértem a tölteléket egy tálba,de csak töltés előtt kavarom össze,mert a sütőportól hamarabb beindul a folyamat.
 Kelesztés után, 2 dkg kis tésztagolyókat mértem ki , kissé ellapogattam a tészta golyókat és egy kis kanál tölteléket tettem a közepébe.
 Össze nyomkodtam az alját ,kis bucikat készítettem így és muffin formába raktam. 35 db-ot készítettem a tésztából.
Hagytam ,hogy duplájára nőjön,majd lekentem felvert tojássárgájával,megszórtam jégcukorral és végül szép pirosra sütöttem.


Fázisfotók:





6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki! Ezt jól kitaláltad és biztos finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes, jó megoldás a gyerkőcöknek könnyebb így elkapkodni! Mert biztos hogy hamar elfogyott!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon aranyosak lettek:) Imádom a mákot is, meg a kalácsot is.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok!
    Tényleg hamar elfogytak,és ez a máktöltelék nagyon finom.

    VálaszTörlés
  5. Ó! Az ilyet nagyon szeretem!!! :)
    Gyönyörű!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...