2012. március 19., hétfő

Polarbrød, a sarkvidéki kenyér Trollanyu konyhájából

A recept Trollanyu konyhájából való köszönet érte mert rendkívül finom .



Hozzávalók:
kb. 50-60 dkg liszt
30 dkg teljes-kiőrlésű liszt
10 dkg zabpehely ( én nem daráltam le,csak úgy beleraktam darabosan )
5 dkg cukor
2, 5 dl langyos tej
3, 5 dl langyos víz
1 dl repceolaj (jó az oliva, napraforgó, stb) (nálam napraforgó olaj)
1 tk. só
3 ek. lenmag összetörve, 1 dl vízzel keverve ( nálam 3 evk lenmagpehely)
1 cs. szárított élesztő ( nálam egy kocka friss élesztő

Elkészítés:
Az összes hozzávalót belepakoltam a kenyérgépbe és rá bíztam a dagasztást.
Dagasztás után átraktam a tésztát egy kelesztőtálba és egy órát kelesztettem.
 Közben előmelegítettem a sütőt,majd a meg-kelt tésztát átgyúrtam ,majd gombócokra osztottam és kis lepényeket nyújtottam belőlük. Sütőpapíros tepsin négyesével megsütöttem.
A megsült lepények feléből,kenyér lángost készítettem,megkentem a lepényeket tejföllel és angol szalonnát raktam rá,végül megszórtam sajttal és rágrilleztem. Nagyon finom volt így is.

6 megjegyzés:

  1. Szuperek lettek, örülök, hogy ízlett:) tejföllel, szalonnával megturbózva sem lehet semmi.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ízlett a családnak. Most már a kedvenc kenyerek közt van a helye:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak néz ki! Ha vége nálunk a nagy tapétázásnak, festésnek tuti kipróbálom. Addig most csak gondolatban sütök... :-(

    VálaszTörlés
  4. Már Trollanyunál is megjegyeztem, de most nálad is nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi,hajrá kíváncsi vagyok a te verziódra is:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...