Oldalak

Bibimoni receptjei

Bibimoni receptjei

2012. március 7., szerda

Sajtos tallér házilag

Egy kedves fiatal lány vendégünk a szalonból Zsuzsika,érdeme a recept és a tallér sütőt is az ő ismerőse készítette el nekem. Köszönöm Zsuzsika a receptet is és a sütőt is! 
Ma kaptam meg és gondoljátok alig haza értem,máris késztetést éreztem az elkészítésében.

Vagyis muszáj volt kipróbálnom.
Nagyon jó a recept és nagyon finom is!

Hozzávalók:
60 dkg liszt
25 dkg ráma
25 dkg reszelt sajt
(-én fele-fele arányban trappistát és parenyica sajtot raktam bele)
2 dl. tejföl
2 db tojás
1/2 sütőpor
1 evk. só
1 kávésk. szódabikarbóna + az elkeveréséhez egy evk. tej
Elkészítése:
- a hozzávalókból gyúrt tésztát készítünk és 30 percig pihentetjük
- ezután nagyon vékonyra kinyújtjuk a tésztát és közepes korongokat szúrunk ki
- felmelegítjük gázon!!! ( kerámia lapon nem sül meg!! )
- bekenjük olajjal mind két oldalát a sütőnek és 4-db kiszúrt kör tésztát rakunk a sütőbe
-összenyomjuk,és azonnal megfordítjuk,mivel amelyik oldalára raktuk a tésztát már forró,ezért kell megfordítani a tallér sütőt
- végül kisütjük az összes tallért,minél melegebb a sütő annál gyorsabban sülnek a tallérok
Íme a házilag gyártott tallér sütő:


14 megjegyzés:

  1. Nagyon finom ez a tallér ismerem! Valamikor volt nekünk is és a családban volt egy lisztérzékeny kislány oda adtuk hogy ezzel sütöttek neki aztán nem kaptuk vissza.
    Nagyon guszta az első sütésed !

    VálaszTörlés
  2. Anyósom is szokott ilyet sütni, neki is van kekszsütője és nagyon finom! Eleinte csak édes kekszet sütött de az nekem nem jött be úgy magában, mindig kentem rá egy kis lekvárt vagy csokikrémet amikor nem figyeltek! :-)De ebből a sajtos változatból bármennyi jöhet!

    VálaszTörlés
  3. De szépek, nekem is van ilyen pászka(nálunk így hívják) sütőm, még a házinénimtől kaptam Kolozsváron, ő hosszú évekig azzal kereste a kenyerét, pászkát készített rendelésre. És én még ki sem próbáltam, na elő kell szednem.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk ez családi dolog, mindnekinek van sütője, mi nem szoktuk kinyújtani hanem kis gombócokat formázunk, úgy egy kicsit vastagabbak lesznek de finomak. Legutóbb anyum talált neten egy olyan receptet ahol egészségesen volt elkészítve, kukoricalisztből. Úgy is finom lett

    VálaszTörlés
  5. a sütit ismerem és szeretem, de sütőm nincs, szerintem már nem is árulnak ilyet.

    VálaszTörlés
  6. Köszönőm lányok,ez volt az első sütés.
    Marisz! tallér sütőt nem nagyon lehet ma már venni,nekem is készítették
    De ha gondold rákérdezhetek,hogy csinálnának-e még?- én meg elküldöm.
    Egyébként 3000 ft-ba került.

    Zsoci! kíváncsi lennék a kukoricás lisztes verzióra!

    Kata ! itt az idő vedd elő!!!

    VálaszTörlés
  7. Kisvárosi vásárokban tucatjával árulják még ma is.
    Szeretnék én is venni, de lusta vagyok vasárnap korán kelni, hogy elmenjek a vásárba.
    Úgy ismerem én is a receptet, hogy kicsi golyókat kell tenni a sütőlapra és összenyomni.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek lettek. Nagyon szeretem a sajtos tallért. A parenyica pedig igazán finom lehet bele.

    VálaszTörlés
  9. Pont ilyen sütőnk van nekünk is :)!!

    VálaszTörlés
  10. Marika63! Köszönöm

    pinkóca Daisy!
    üdv. a blogon!

    VálaszTörlés
  11. Imádom!!! Gyerekorom nagy kedvence! Rengeteget el bírok belőle ropogtatni. Ezt Anyukám szokta sütni, mert olyan sütőnk van legalább 25 éve, hogy csak 1 db fér el benne sütés közben, és nekem ehhez mostanában sem elég időm, sem elég türelmem nincs a kisfiam mellett.

    VálaszTörlés
  12. Szia Jámborné!

    Engem is érdekelne maga a sütő, de nekem olyan kellene amibe a nagyobb fajtás lehet sürni. ímegkérdezet, hogy gyártanának-e és mennyibe kerülne

    VálaszTörlés
  13. Kedves Névtelen!
    Nekem is készítette egy kedves ismerősöm,de ha gondolod rákérdezhetek,hogy csinál-e még.
    Nem tudom hol laksz? Én Miskolcon.

    VálaszTörlés