2012. március 14., szerda

Üvegben pácolt sajt


A csehországi sörözők egyik legkedveltebb sörkorcsolyája a nakládaný Hermelin, ez a vöröshagymával, fokhagymával, szemes borssal, peperoni paprikával fűszerezett és olajban 5--7 napig érlelt camembert sajt, amit friss barna kenyérrel tálalnak.
A sajtokat a pácolással tartósítani is lehet, tehát tovább eláll, ugyanakkor a sajt és a pác fűszerezése, egy újfajta harmonikus ízélményt is ad.
A sajt állaga is megváltozik némileg, kenhetőbb lesz, de a cél egy gazdagabb ízélmény elérése.
Három félét szoktam készíteni: Paradicsomos mozzarellát, Ecetes cheddar és feta sajtot vegyesen kockára vágva,és amit pár napja készítettem el Hagymás fűszeres camembert.



 Hagymás fűszeres camember, hozzávalói:
2 db camember sajt
2 db vöröshagyma
1 db lila-hagyma
5 gerezd foghagyma
1 kávés kanál rózsabors
1 kvk. kanál mustár mag
1 kvk. kanál bazsalikom
2 db babérlevél
Olívaolaj a felöntéshez
1db literes üveg+ tető
Elkészítése:
A sajtokat,hagymákat hasonló vastagságú karikára  vágjuk. Az üvegbe öntünk egy kevés olívaolajat, majd sajtot, ezután a fűszereket, a fokhagymát és a lila-hagymát, majd a rétegezést addig ismételjük, amíg az üveg megtelik.Végül teljesen felöntöm olajjal és lezárom az üveget.
Én 7 napig érleltem , hogy az ízek összeérjenek, hűtőben tároljuk. Pirítóssal vagy friss kenyérrel egyaránt finom.

8 megjegyzés:

  1. Mónika, pácolt sajtról még most hallok először!
    Figyelemre méltó, érdekes recept!

    VálaszTörlés
  2. A csehek nagyon jók a sörkorcsolyákat illetően! Nagyon tetszik a recepted, ki fogom próbálni!!

    VálaszTörlés
  3. Marisz!
    Bátran próbált ki nem fogod megbánni,borzasztóan finom!!

    Zsusza!
    A recept egy cseh vendégemtől való,még soha nem csalódtam benne. Tőle származik a knédli receptem is. Borzasztó sikere van ,mind két ételnek nálunk.

    VálaszTörlés
  4. Hogy te mikhez nem értesz??! Nagyon jól néz ki, a férjem imádná és én is! A camembert a kedvenc sajtom... :-)

    VálaszTörlés
  5. Igen, igen, igen! Nagyon finom, csak támogatni tudom az ötletet, úgyhogy Mariszka, tettekre fel!
    (Nálam is van egy picit más recept)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta ez a sajt. Szeretem a különleges sajtokat. Ezt is ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm lányok!
    Nézzétek meg a M@rtiét is az egy jó recept!
    M@rti!- tetszik az új léped:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...