2012. április 9., hétfő

Csokoládés Babapiskóta-Torta



Hozzávalók:
12 dkg étcsokoládé,összetörve
5 dkg vaj
3 dkg cukor
4 db tojássárgája
4 db tojásfehérje habbá verve
kb:35 db babapiskóta(- nálam 2 csomag)
A babapiskóta áztatásához:
10 dkg cukor
1 kupica rum
2,5 dl lefőzött kávé forrón
A mázhoz:
15 dkg étcsokoládé
0,5 dl tejszín
Elkészítés:
- A csokoládét,cukrot,vajat vízgőz fölött felolvasztottam
- Levettem a tűzről és egyenként,belekevertem a tojássárgájákat
- felvertem a tojássárgáját kemény habbá és hozzákevertem a csokis krémhez
- Egy hagyományos torta formát kibéleltem folpack-kal és a kávéba egy pillanatra beáztatott babapiskótával kibéleltem. Először az oldalát és végül az alját.
- Rá öntöttem a csokis-krémet és a tetejét is lefedtem beáztatott babapiskótával.
( vigyázzunk,hogy ne nagyon áztassuk el a babapiskótát,mert nem fogjuk tudni felszeletelni,ha elázik és az íz élménye is romlok! )
- Alufóliával lefedtem és a hűtőbe raktam egy pár órára.
( egy éjszakát is pihenhet a hűtőbe,az a lényeg,hogy megdermedjen.)
- Kifordítottam a formából,lehúztam róla a fóliát.
- Csokoládét a tejszínnel felolvasztottam vízgőz felett és behúztam vele a tortát.
- Fehér-csokoládéval márványozom.





10 megjegyzés:

  1. Köszi tejszínhab!
    Nem annyira látványos a torta,de az íze,nagyon finom:))

    VálaszTörlés
  2. Egyszerű, de nagyszerű! :-))Elfogadnék most (is) egy szeletet...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem látványra is nagyon meggyőző! :-) És biztos nagyon finom is!

    VálaszTörlés
  4. Még hogy nem látványos?? Gyönyörű!!

    VálaszTörlés
  5. Teller-cake, Zsuzsa ,Csiperke !
    Aranyosak vagytok , köszönöm:))

    VálaszTörlés
  6. Ó, már megint csodásat "gyártottál"!! Nagyon fincsi lehet... :)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem is nagyon dekoratív:) Ügyes vagy, finom is lehet az összetevők alapján.

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu!
    Köszönöm,nagyon ízlett a családnak:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...