2012. április 21., szombat

Fehér-lila,Rózsás Torta

Unokatestvérem keresztmamájának készítettem a 80. szülinapjára, ezzel a tortával ünnepeltük ezt a szép kerek számot.


Hozzávalók:
- 6 db tojásból készítettem Vízespiskótát,amihez hozzákevertem még 2 evk kakaóport és 2 evk piros ételfestéket. Így kaptam meg a saját vörös-bársony torta alapomat.
A kakaópor azért kell bele mert mélyíti a piros színt.



 - 2 adag Fondant ,az egyiket fehéren hagytam a másikat három részre osztottam és zöldre, lilára színeztem. Így kaptam egy fehér,zöld,lila fondant-ot és ebből készítettem el a rózsákat,leveleket.
A lila színt céklalével színeztem. Egy adag fehér fondant-tal burkoltam be a tortát.



-  Szalag a torta díszítéséhez

Rózsa készítése
A rózsákat és a leveleket, mindig előre 1-2 nappal készítem el,a torta sütése előtt.


A mascarpone krém hozzávalói:

50 dkg mascarpone sajt
20 dkg kenhető natúr sajt( tömlős)
4 dl tejszínhab
20 dkg porcukor ( de aki szereti édesen tehet bele több porcukrot is)
2 evk. vanília aroma

Elkészítése:
- Natúr-sajtot összekeverem gépi habverővel a mascarpone-sajtal,aromával és a porcukorral.
- 2 evk zselatint kevés vízben felmelegítem és ha langyos akkor hozzákeverem a sajtkrémhez.
- A tejszínhabot kemény habbá verem,és hozzákeverem az előzőleg elkészített krémhez
- Végül a ketté vágom a kész tortakarikát és visszatöltöm a tortakarikába a két lap közé a krémet.
- Hagyok annyi krémet amivel át tudom kenni majd a tortát a burkolás előtt vékonyan.
- Hűtőbe rakom egy éjszakára és másnap reggel beburkolom a fondant-tal és felkerülnek a rózsák is a torta tetejére.

Fázis fotók:




18 megjegyzés:

  1. Hát ez valami szuper szépséges lett! :)

    VálaszTörlés
  2. Tudom mindíg ezt mondom! Csodás ez a tortád! Annyira nagyon szép! Lehet hogy azért is tetszik mert a lila a kedvenc színem? A néni biztosan nagyon megörült neki ! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sikeres, mutatós, mint minden tortád!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű torta! Milyen boldog lesz a 80. születésnapján a néni:) Elképzelem... Csodálatos!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett, biztosan örült a néni!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép és elegáns lett! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép torta, a néni biztos nagyon örült neki:)

    VálaszTörlés
  8. Erre csak azt tudom mondani: gyönyörű, szép!!!!

    VálaszTörlés
  9. Legközelebbi szülinapomra, bár még nem a 80. jön, ilyen szépséges tortát kérek a családtól! :)

    VálaszTörlés
  10. Hankka!
    kívánom,hogy teljesüljön:))

    Marika!
    Nagyon szépen köszönöm

    VálaszTörlés
  11. Micsoda gyönyörűség, észbontó a színvilága! Biztosan nagy örömet okoztál vele már megint! :-)
    Más: képzeld úgy jártam veled mint a múltkor Emi: a megjegyzésed megjelent a freemail-emben, de a blogomon nem. Ez mitől lehet?

    VálaszTörlés
  12. Teller-cake!
    Köszönöm:)
    Nem tudom mit ronthatok el,pedig hagyományosan írok mind mindig.
    Majd írok neked is mégegyszer.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...