2012. április 15., vasárnap

Görög Spenótos-Rétes



Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma apróra vágva + 1 gerezd foghagyma
25 dkg spenótlevél csíkokra vágva
25 dkg fetasajt
2 db tojás
só,bors ízlés szerint,
1 csokor petrezselyemzöld apróra vágva
1 csomag réteslap tészta én készen vettem
Elkészítés:
Rétes lapokat szétszedtem és mindegyiket megkentem olajjal,majd összeraktam őket.
Hosszában kettévágtam,nekem így pont belefért a tepsimbe.
A hagymát,foghagymát kevés olajban megfuttattam és hozzáadtam a spenót leveleket.
5-7 percig pároltam,majd rámorzsoltam a feta-sajtot,összekevertem és levettem a tűzről.
Belekevertem a tojásokat,majd a tojások fogják összefogni a tölteléket.
Réteslap egyik felét beleraktam a tepsibe,amit előtte kiolajoztam és rákanalaztam a tölteléket.
Egyenletesen eloszlattam a tésztán és befedtem a másik réteslappal.
Bevagdostam kocka alakban,de nem teljesen csak megadtam neki hogy hol fogom felvágni majd.
Erre azért van szükség mert el kell távoznia a keletkezet gőzöknek sütés közben a rétesből,és felvágást is megkönnyíti. Végül közepes hőfokon készre sütöttem,ha kihűlt felszeleteltem.

12 megjegyzés:

  1. Móni! Ez nagyon finom lehet! Szívesen megkóstolnám! Nálunk csak én szeretem a spenótot, így esélytelen, hogy valamikor csak magamnak megsüssem. :(

    VálaszTörlés
  2. Margaretta!
    Csináld meg a feléd és ne is akarj nekik adni,biztos,hogy kérni fognak,mert nagyon finom és egészséges.
    Nálunk működött annak idején és már rajtam kívül mindenki megeszi a családban spenótot.
    A spenót csak akkor rossz ha rosszul van elkészítve!!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Spenót nekem nem barátom de annyira guszta a süteményed hogy szívesen megkóstolnám most !

    VálaszTörlés
  4. Ú, ez nagyon jól néz ki! Szívesen leemelnék egyet a fotódról... ;-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól hangzik! Szerencsére nálunk népszerű a spenót! :-)

    VálaszTörlés
  6. Én nagyon szeretem a spenótot és ez igen étvágygerjesztő lett:) Ez a módszer működik, míg pici a gyerek, de ha már nagyobbak, akkor nem:)

    VálaszTörlés
  7. Éva! Próbált ki meglátod ,hogy nem is olyan rossz a spenót:)

    Gabriella!
    Küldöm:)

    Zsuzsa! Köszi:)

    Trollanyu!
    Én is sokat eszek spenótot,a vérszegénységem és a vaspótlása miatt.
    Eleinte én sem szerettem de már oda vagyok érte. Megtanultam jól elkészíteni és így a család is eszik mindig belőle.

    VálaszTörlés
  8. A spenóttal nem vagyok túl nagy barátságban, de annyira guszta a rétesed, szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  9. Ez aztán a különlegesség! Szeretem a spenótot, a feta sajtot meg különösen, így biztosan ízlene nekem is! Mekkora ötlet! :-)

    VálaszTörlés
  10. Szerintem is hatalmas ötlet, nagyon tetszik!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...