2012. április 26., csütörtök

Medvehagyma - olaj

Mivel lassan kifut a szezonja medvehagymának,és még kaptam a helyi zöldségesben egy pár csokorral,összevágtam őket és lefagyasztottam.
Jó lesz az még későbbre mondta a kedves férjem,cím szóval.
Fagyasztási technika,hogy megőrizze a zamatát és az állagát,nálam a következő:
Először is megmosom a hagymákat ,összevágom csíkokra,szoba hőmérsékleten megszárítom a víztől.
Ha már nem vizesek, nejlon zsákokban elcsomagolom és a fagyasztóba rakom.
Fontos,hogy ne vizesen rakjuk el,mert felhasználáskor elveszíti a színét és vizes ízű lesz!!




Borbás Marcsi Gasztroangyal műsorában láttam a medvehagyma-olaj készítését.
TV- műsorban,főzéshez-salátákhoz használták a beért olajat.
feláldoztam egy csokorral,hogy kipróbáljam.

Hozzávalók:
1 csokor medvehagyma
1 evk szemes bors
annyi olaj ami ellepi
 1 literes üveg


5 megjegyzés:

  1. Már nálam is kész a téli tartalék! ;-) Ezt az olajat jövőre kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Zsuzsa!
    Az olaj nekem is új,majd meglátjuk mire lesz jó:))

    VálaszTörlés
  3. Csak finom lehet, szeretem a fűszeres olajakat salátákhoz:)

    VálaszTörlés
  4. Kár, hogy nem előbb volt ennek az olajnak az ötlete a blogodon, így az idén már lemaradtam róla.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...