2012. április 5., csütörtök

Nagypénteki Kalácskák

A nagypénteki kalácskákat, az Angol keresztények készítik inkább,de már nálunk is lassan-lassan átveszik a keresztények a készítését. Ezt  a változatot én módosítottam,mert ők aszalt gyümölcsökkel és sok mazsolával készítik. Nálunk nem szeretik a mazsolát ezért helyettesítettem almapürével.

Ha valakinek tetszik az angol változat akkor az almapüré adagot 20 dkg cserélje le aszalt gyümölcs és mazsola keverékére. 
Így is nagyon finom,csak nálunk az aszalt gyümölcsöt és a mazsolát nem szereti a lányom.








Hozzávalók 16 db:
30 dkg liszt
30 dkg rétesliszt
3 dkg friss élesztő
4 evk. cukor
5 dkg vaj
20 dkg almapüré

tetejére:
3 evk liszt+ 3evk víz

mázhoz: 2 evk cukor + 2 evk tej

Elkészítés:
Hozzávalókból kelt-tésztát készítettem,45 percig duplájára kelesztettem.
Kelesztés után 16 db-ra osztottam és kis zsemléket készítettem.
Szilikonos sütőpapíros tepsire raktam,kissé távol egymástól.
Keresztben nagyon vékonyan megkarcoltam a tetejét és letakarva duplájára kelesztettem.
Közben a tetejére a lisztet összekevertem a vízzel és,a megkelt kalácskák előzőleg megkarcolt keresztekre vékonyan,nyomózsákból csíkokat húztam rá.
Előmelegített sütőben közepes színűre sütöm, (mert nem kentük le tojással és ezért nem lesz piros,csak megég az alja)
A mázhoz felforraljuk a tejet a cukorral és a kész forró kalácsok tetejét vékonyan átkenjük vele.
Ettől lesz szép színű és édes a kalács.




6 megjegyzés:

  1. Guszta, már én is láttam, hogy almát tesznek itt is bele plusz mazsolát. Én szoktam egy kis fahéjat is meg őrölt gyömbért, szegfűszeget.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Erika!
    Igen ha aszalt gyümölccsel,mazsolával készül akkor kell bele egy-egy kk. fahéj gyömbér,szegfűszeg az eredeti recept szerint.

    VálaszTörlés
  3. Kicsit el voltam maradva a blogoddal, most bepótoltam. Nagyon tetszenek a söröző ikreid, a pelyhes kenyered, és ezek az almáskák nagyon gusztusosak, finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek:) Szertjük, de idén nem sütöttem, a mazsolát nálunk sem kedvelik, pedig én szeretem:) Békés, boldog ünnepet kívánok:)

    VálaszTörlés
  5. trollanyu, Zsuzsa !
    Köszönöm, nektek is kellemesen eltöltött húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...