2012. április 1., vasárnap

Párizsi Briós

Párizsi briós  tésztája nagyon finom.
Előző nap is elkészíthetjük a tésztát,de akkor a pihentetés helyett egy éjszakára lefedve a hőtőbe kell rakni.
Reggel,tovább dagasztjuk és formázzuk, sütjük.
Kuglófot is szoktam belőle készíteni,de akkor persze tovább tart a sütési idő kb: 40-50 perc.




Hozzávalók 20 db-hoz:
25 dkg rétesliszt
25 dkg finomliszt
3 dkg élesztő
1 kk. porcukor
3 evk. langyos tej
20 dkg vaj
4 db tojás
1/2 kk só
lekenéshez. tojás felverve

Elkészítés:
A hozzávalókat bepakolom a kenyérgépbe és a dagasztó programot kihasználva kelt tésztát dagasztatok vele.
Ha szép hólyagos a tészta,akkor letakarva 30 percig pihentetem.
A tésztából rudat formázok,20 egyforma darabra vágom.
A szétvágott rudakat,1/3-2/3 arányban szétvágom,és mind kettőből golyókat formázok.
A nagyobb golyót belerakom egy szilikonos muffin formába,közepét az ujjammal benyomom és erre rakom rá a kisebb golyót. Ezt a műveletet végzem a többi szétvágott rudaknál is.
Így kaptam 20 db muffin formába belerakott brióst.
A briósokat letakarva 90 percig kelesztettem,majd tojással lekentem a tetejüket és előmelegített sütőben
kb: 15-20 perc alatt szép pirosra sütöttem.

9 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek:) Jól jönne egy két darab a kávémhoz reggel:)

    VálaszTörlés
  2. Petra, trollanyu !
    Köszönöm,kedvesek vagytok:))

    VálaszTörlés
  3. Kis kívánatosak :P
    Amúgy köszönöm a meghívást a húsvétos játékra, remélem a napokban eleget is tudok neki tenni :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm pinkóci!
    Szívesen hívtalak a játékra:))

    VálaszTörlés
  5. Úúú, nyami :) Nagyon jól néz ki és a blogod megújult külseje is tetszik :)

    VálaszTörlés
  6. Tejszínhab!
    Köszönöm,egy éves lesz a blog lassan azért újítottam a külsejét. Örülök,hogy tetszik:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...