2012. április 28., szombat

Tojáslikőrös-Epertorta

  A torta készítésének két célja volt,az egyik,hogy részt vegyek a katucikonyha
blogszülinapi játékán,a másik,hogy ezen a hétvégén ünnepeljük a névnapomat.


Hozzávalók:
4 tojásból készült,
vízes-piskóta tészta,amit 23 cm-es tortaformában sütöttem meg,
80 dkg friss eper
25 dkg mascarpone sajt
10 dkg maci natúr tömlős sajtkrém
15 dkg porcukor
1,5 dl tojáslikőr
6 dl tejszínhab
3 evk zselatinpor

Elkészítés:
Először elkészítettem a piskóta karikát hűlés után ketté vágtam,és meglocsoltam a belsejét kevés tojáslikőrrel.
(-mivel csak 4 db tojásból készült,ezért csak kb fél magas piskóta karikát fogunk kapni! )
Megtisztítottam,megmostam az epreket és kb a negyedét félre raktam a díszítéshez.
Mascarponét,maci sajtot,porcukrot,1dl tojáslikőrt habosra kevertem.
2 evk zselatint kevés vízben felmelegítettem és langyosra hűtöttem,majd hozzákevertem a sajtos krémhez,
2 dl tejszínt habbá vertem és hozzákevertem a sajtos krémhez.Így el is készült a tortába való krémünk.
A  ketté vágott torta lap tetejét,visszahelyezem a tiszta torta formába ,kevés krémet szét kentem egyenletesen a lapon és ráhelyeztem az eper felét.(- én szeletekre vágtam mert elég nagy epreket vettem)
A többi krémet rá halmozom az eprekre és szintén egyenletesen elkenem rajtuk.
Maradék epret,szintén a krémre rakom és ráhelyezem a tortalap másik felét.
(-ez volt az alja,nem szoktam lehúzni a papírt sütés után az aljáról,mert ez lesz a teteje és így nem szárad ki.)
Egy éjszakára hűtőbe rakom,másnap a maradék 4 dl tejszínt  kemény habbá verem,2evk zselatint feloldok kevés vízben és langyosra hűtöm.Hozzákevertem a felvert tejszín habhoz,mielőtt nyomózsákba rakom 2 percet pihentetem,hogy szilárduljon a zselatintól.Majd picit átverem habverővel és már lehet is díszíteni a habbal.Maradék eper szemekkel adom meg a végső hangsúlyt a torta küllemének.
Fázisfotók:



19 megjegyzés:

  1. Boldog Névnapot kívánok:) Gyönyörű tortával lepted meg magad, szép a díszítés is, igazán ünnepi:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon boldog névnapot kívánok sok szeretettel ! Guszta a tortád és nagyon finom lehet. Szép magas lett. Megfogadtam magamnak,hogy soha többé új receptet nem fogok alkalomra kipróbálni.Mikor nagyon jót akar az ember olyankor vannak a bakik.Van jó alapreceptem a tortára , de én most egy olyat választottam amit most csináltam először.Mit is mondjak ? A tésztájával nem vagyok megelégedve, már nem sok van belőle de legközelebb biztos hogy nem ezt fogom sütni!

    VálaszTörlés
  3. Közelgő névnapod alkalmából, sok boldogságot kívánok. (Bár szerintem elvétetted, nem ezen a héten, hanem a jővő héten lesz.)

    VálaszTörlés
  4. Előre is nagyon boldog névnapot kívánok, a tortád pedig ismét gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
  5. Szépséges lett! Legalább ilyen szép napot kívánok neked névnapodra, mint ez a tortácska ;)

    VálaszTörlés
  6. Ez valami isteni finom lehet! A korábbi bejegyzéseidet is néztem, el vagyok bűvölve, szokás szerint. :)))

    VálaszTörlés
  7. Boldog névnapot, nagyon finom lehet a torta:)

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu! - köszönöm:)

    Éva! - Köszönöm és ne keseredj el én szoktam így járni.Nekem tetszik a tortád:))

    Hobbychef!
    Üdvözöllel nálam,és köszönöm a jó kívánságodat.Tudom,hogy jővőhéten van Mónika,de mi most tartottuk,mert jővőhéten ballagásra megyünk.

    Kisildi!
    örülök,hogy itt vagy :))

    Hankka! tejszínhab!
    Nektek is köszönöm szépen:)

    VálaszTörlés
  9. Petra!
    Aranyos vagy mint mindig:))

    Kata!
    Köszönöm:))

    VálaszTörlés
  10. Boldog névnapot előre is, igazán megérdemelted ezt a gyönyörű tortát! Nekem sokszor magamnak nincs is kedvem sütni, de egy ilyen tortát akár magamnak is elkészítenék!! :-)

    VálaszTörlés
  11. Boldog Névnapot!Mehetek Én is?Annyira szerettem volna epres tortát készíteni a hétvégére, és már nem kaptam epret:( De nekem megfelelne ez bőven:D Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  12. teller-cake!
    Köszönöm:)

    Édy!
    Köszönöm,várlak gyere,nagyon ízlett a családnak.Különleges íze van a tojáslikőrtől:))

    VálaszTörlés
  13. Csodaszép lett! És ez a krém nagyon finom lehet. Elmajszolnék most egy szeletet...:))
    Boldog névnapot!

    VálaszTörlés
  14. Hűha de szép! A hozzávalók meg a képek alapján legalább annyira finom is, mint amilyen szép! Boldog névnapot!

    VálaszTörlés
  15. Boldog névnapot!
    Mivel az eper is, a tojáslikőr is a kedvencem, imádnám ezt a gyönyörű tortát!

    VálaszTörlés
  16. Csiperke, Emi !
    Köszönöm,nektek a jó kívánságokat:))

    trinity!
    Köszönöm,Örülök,hogy itt vagy:))

    VálaszTörlés
  17. Előre is nagyon boldog névnapot kívánok Neked! Továbbá nagyon köszönöm a nevezésed ezzel a csodás tortával!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...