2012. május 30., szerda

After Eight-Epres csokoládé torta


Ma egy rendkívül ízletes torta receptemet szeretnék veletek megosztani.
Remélem elnyeri tetszéseteket?
Bár elkészítése nem az olcsó kategóriába tartozik,a csokilapok megnövelik az ár költségét,de a
 Lidl -ben egy doboz 780-ft-ba kerül,míg máshol 1300-ft-ért is láttam.
Egyszer ki kell hogy próbáljátok mert aki szereti a menta ízt annak felejthetetlen ízt ad.
Nekünk a kedvenc tortáink közé tartozik.





Hozzávalók:
 4 db tojásból készült Csokoládés -piskóta

Krémhez:
20 dkg ,vagyis két doboz After Eight mentás csoki lapok
7,5 dl tejszínhab
6 lap zselatin

Díszítéshez:

25 dkg eper
1 cs piros torta zselé
2 evk cukor


Elkészítés:
A tejszínbe bele törjük a menta lapocskákat és kevergetés közben felforraljuk, de csak addig főzzük míg a csokilapok elolvadnak.átöntjük egy másik edénybe és hűtőbe rakjuk egy éjszakára.
( vagy ha sietünk méhhűtőbe amíg lehűl,de vigyázzunk ne hogy megfagyjon!!)
Fontos,hogy teljesen le hűljön,hideg legyen mert máskülönben nem tudjuk felverni habbá!!
Meg sütöttem a piskótát is így másnapra csak a torta összeállítása marad.
Másnap:
A zselatint hideg vízbe áztatjuk, a mentás tejszínt habbá verjük, a zselatint kinyomkodjuk, kis lábasban felolvasztjuk, levesszük a gázról és hozzáadunk 1-2 evk krémet és ha langyos hozzá keverjük a többi krémet is.
A torta formába visszarakjak a piskótánkat,rá öntjük a habot és 1-órára berakjuk a hűtőbe.
Közben az epreket negyedeljük, elkészítjük a piros zselét a torta tetejére.
Ha meg dermedt a krém a tortán, kivesszük a hűtőből,rápakoljuk az epreket kör körösen és
langyos piros zselével leöntjük az epreket.
Ismét hűtőbe rakjuk kb 1-órára.

Fázisfotók:





20 megjegyzés:

  1. Őszintén megvallom neked, hogy önmagában nem szeretem az after eight csokit..:( Viszont ebben a formában akár most, ebben a percben megkóstolnám! Valószínűsítem, hogy az eper, a tejszínhab kompenzálják az ízét és szerintem együtt nagyon jó ízhatást érnek el. Igazam van?...:)

    VálaszTörlés
  2. Pont tegnap beszélgettünk róla, hogy milyen lehet egy ilyen jellegű torta. Feltétlenül jelzem ha kipróbáltam!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű! Kár, hogy ilyen borsos ára van az After Eight-nek :(

    VálaszTörlés
  4. Hát nem hiába nyertél különböző okleveleket a tortáidért:) Egyszerűen csodálatos és tökéletes ez is. Én sosem fogok ilyen tortákat készíteni, mert nem lenne türelmem hozzá, azt hiszem:)

    VálaszTörlés
  5. Bevallom az After Eight csalogatott ide, na meg a látvány:) Azt hittem a piskótában van benne, de így még érdekesebb! Nagyon-nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű látvány, az eper és a csoki amúgy is szuper párost alkotnak:)Nagyon jók a fázisfotók is.

    VálaszTörlés
  7. Csodás a tortád! Ettől csodásabb csak az íze lehet!

    VálaszTörlés
  8. Nem győzöm dícsérni a tortáidat, de tényleg olyan szépek! Nagyon finom lehet ez a mentás-csokis hab, viszem a receptet! :)

    VálaszTörlés
  9. Én is szívesen kóstolnám, igazán érdekes párosítás lehet...

    VálaszTörlés
  10. hankka,Lilla!
    Nagyon finom,próbáljátok ki:))

    VálaszTörlés
  11. Afer Eight rajongó vagyok, úgyhogy ezt most azonnal megkóstolnám! Gyönyörű lett!!

    VálaszTörlés
  12. Csiprke!
    Akkor ez a torta igazán neked való:))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon guszta! Nekem ezek előtt még soha nem jutott eszembe h after eight csokiból készítsek bármit is, de a végén kedvet kapok Tőled:))

    VálaszTörlés
  14. A torta csodálatos, nagyon kívánatos!
    Mekkora formában készült?

    VálaszTörlés
  15. Judóca!
    Köszi,ha kedvet kapsz az nem olyan nagy baj:))

    Marisz!
    Köszönöm.
    Az én tortakarikám 27 cm-es,de sütöttem már 23 cm-es karikába is,ugyan ezt a mennyiséget.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jol nez ki , s meg jobban hangzik!

    VálaszTörlés
  17. Milyen gyönyörű! Tökéletes! Most is csak azt tudom leírni - mint már annyiszor, hogy milyen ügyes vagy!! :) Jaj, és olyan finomságos lehet... :P

    VálaszTörlés
  18. íRÍ, Gabriella!

    Köszönöm.
    Finom volt,de ha nem szereti valaki a mentol ízt annak ez a torta nem nyerő!!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szerettem az After Eight csokit, a fiamtól mindig ezt kaptam, de sajnos allergiás lettem rá, és azóta nem bírom ami mentolos. Egyszer csak elkezdtem fulladni tőle. Sajnálom,hogy le kell mondanom róla. A tortád gyönyörű és isteni lehet az íze!:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...