2012. május 11., péntek

Céklás-kenyér 1.


Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 evk olaj
1,5 teásk.só
1 teásk.cukor
2 evk. burgonyapehely
3 dl céklalé

A kenyér elkészítéséhez Limara jól bevált fehér-kenyér készítési módját választottam.

Elkészítés:
Szokásom szerint bepakoltam a hozzávalókat a kenyérgépbe.
Most csak a dagasztást használtam,majd kivettem a gépből és 30 percre kelesztőtálba raktam.
Kelesztés után átgyúrtam,és visszaraktam a kelesztőtálba ismét 30 percre.
Újból átgyúrtam és kenyérformára alakítottam,majd szilikonos sütőpapírral kibéleltem,egy mély fedeles edényt,nálam kacsasütő de lehet jénai is.
Beleraktam a tésztát és az edényem tetejét belűről jól megspricceltem vízzel.
Ráraktam a tetejét és tovább kelesztettem 45 percig.
Hideg sütőben kezdtem el sütni,de sütés előtt bevagdostam és a megkelt kenyeret is bespricceltem vízzel.
Lefedve sütöttem 30 percig és utána levettem az edény tetejét és szép pirosra sütöttem.
Ha megsült,kenyérrácsra raktam hűlni és ismét lespricceltem vízzel.
Sajnos a fotón nem annyira látszik ,de gyönyörű cékla színe van a kenyérnek.


6 megjegyzés:

  1. Imádom a céklát + imádom a kenyeret = a céklás kenyeret is imádni fogom. Ergó: vennem kell egy kenyérsütő gépet:)

    VálaszTörlés
  2. Lilla!
    Köszi,nagyon finom,szégyellem de egyszerre három szeletet ettem meg belőlle:)

    heti menük!
    A kenyereket nem a gépben sütöm, hanem gáz sütőben.A kenyérgépet csak dagasztásra használom ,mert sütésre szerintem nem alkalmas.

    VálaszTörlés
  3. Nahát, céklás kenyérről még tényleg nem hallottam! :D Bevallom, nem vagyok céklaszerető ember, de ez annyira érdekesen néz ki, hogy nagyon szívesen megkóstolnám, mert nagyon kíváncsi vagyok az ízére.
    Mindenesetre nagyon ügyi vagy Mónika. :)

    VálaszTörlés
  4. Gabriella!
    Én sem hallotam még,de
    gondoltam kipróbálom és... nagyon jó lett.
    Nem lehet érezni rajta a cékla ízét.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem látszik a képeken is, gyönyörű lett a színe! Nagyon gusztusos! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...