2012. május 13., vasárnap

Flamingó-kalács, ahogy én készítem


Hozzávalók:
50 dkg finom liszt
1 tojás
5 dkg vaj
2 evk cukor
1 csapott tk só
2 dl tej
1 csomag friss élesztő

1 tk citromaroma (én Aldi-s citrom olajat használtam)
kevés sárga és piros ételfesték

Elkészítés:
A hozzávalókból,kivéve az ételfestékeket - tésztát dagasztunk.

Dagasztás után, ketté osztjuk és az egyik felébe piros-festéket gyúrunk,a másikba pedig sárgát.
Így kapunk egy sárga és egy piros tésztát.
Külön edényben duplájára kelesztjük a tésztákat.
Kelesztés után,rudakká sodorjuk és összetekerjük a két rudat.
Sütőpapírral kibélelt tortaformába rakjuk,úgy hogy a két végét a tészta-tekercs alá tesszük.
30-percig letakarva pihentetjük,majd felvert tojással lekenjük a tetejét és jégcukorral leszórjuk.
Előmelegített sütőben készre sütjük.









15 megjegyzés:

  1. Még sosem hallottam erről a kalácsról. Nagyon jól néz ki.:)

    VálaszTörlés
  2. Erika!

    Eredeti recept szerint,a kalács tetejét csokival öntik le,és megszórják mandula forgáccsal.
    Nálam ez most kimaradt,mert lekvárral,vajjal jobban szeretjük.

    Zsuzsa!
    Köszi:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, egy kis vajjal, kakaóval jöhet is! :)

    VálaszTörlés
  4. Azt a mindenit! De jól néz ki! És talán nem is annyira bonyolult (főleg, hogy ilyen klassz fázisfotókat is raktál fel)! Nekem ez is és a csokis-mandulás változat is nagyon bejön:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép, egy kis vajjal és kakaóval jöhet is! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki, annyira mutatós és finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Nekem jöhet a lekváros és a kakaós változat is...:)

    VálaszTörlés
  8. Milyen jópofa, még sosem láttam ilyet! Ötletes! :-)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!!!
    Köszönöm,Próbáljátok ki!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon mutatós!
    Lehet, hogy kinevetsz, de nem ismerem a jégcukrot.

    VálaszTörlés
  11. Marisz!
    A jégcukor nagyobb darabos dekor cukor.
    Kapható a pl Spárban a pudingoknál cukroknál tallható.
    Kb 300 ft küröl van 25 dkg csomagolásban.
    Azért jó mert sütés közben nemm olvad el.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jó ötlet! Nem csak finom, de szép is! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...