2012. május 9., szerda

Mascarponés Gesztenyetorta




Hozzávalók:
3 db tojásból készült 23 cm-es torta formában megsütött, csokoládés piskóta karika
2db fagyasztott gesztenyemassza
25 dkg mascarpone
10 dkg Boci tejszínes krémsajt
8 dl poharas tejszín
egy evk rum-aroma
2 evk zselatinpor
- édesítéshez most szőlőcukrot használtam,ízlés szerint
- díszítéshez kevés zöld fondant,de lehet marcipán is és kevés étcsokoládé

Elkészítés:
- Először megsütöttem a piskóta karikát,majd ha kihűlt ketté vágtam
- 1 db gesztenyemasszát,mascarponét,boci sajtot és az aromát habverővel összekevertem
- Ízlés szerint szőlőcukorral édesítettem még a sajtos krémet
- 4 dl tejszínhabot habbá vertem és hozzákevertem a sajtos krémhez
- 1 evk zselatinport 4 evk vízzel felmelegítettem és amikor már langyos hozzákevertem a krémhez
- ezzel az utolsó fázissal el is készült a krémünk
- a torta lapom alját visszarakom abba a formába amibe sütöttem és ráhalmozom a tölteléket
- a töltelékre rárakom a másik tortalapomat és hűtőbe teszem legalább 4-5 órára
- míg hűl addig a másik gesztenyemassza negyedéből kicsi 16 db golyót készítek
- olvasztott csokoládéba mártom őket ,úgy hogy kevés rész kimaradjon és hűtőbe rakom dermedni kb:10 perc
- fondant-ból kiszúróval kis köröket szúrok ki és a közebéből egy kis darabot kivágok
- úgy rakom rá a csokival bevont gesztenyékre,mintha most nyílna ki a burokból
- ha lehűlt a torta,habbá verem a másik 4 dl tejszínt szintén teszek bele langyos zselatint
- ha édesen szeretitek tehettek a tejszínhabba porcukrot,de én most nem tettem,mert a gesztenye íze így intenzívebb.
- először a tejszínhab felével bevonom a tortát és a többi habot nyomózsákba rakom .
- a torta közepére ráreszelem a maradék gesztenyemasszát és körbe túffolom a habbal a tortát
- végül kis gesztenyékkel díszítettem

Fázisfotók:



22 megjegyzés:

  1. Gyönyörű és finom! És nagyon tetszik a burokban lévő gesztenye díszítés is! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett annyira jól mutat! Nagyon finom lehet, imádom a gesztenyés krémet. Díszitésed is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  3. hankka,Éva!
    Köszönöm:)
    Ízlik a családnak,és jó hogy nem raktam bele porcukrot,mert még így is édes nekem.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű szép lett, nekem is egyik kedvencem a gesztenyekrém. Mascarponéval isteni páros.

    VálaszTörlés
  5. Hmmm, ez nagyon finom lehet és nagyon ötletes a díszítése is!

    VálaszTörlés
  6. Nagyokat nyelek! Gesztenye, mascarpone...ízorgia:) Alig várok egy családi szülinapot, hogy elkészíthessem ezt a gyönyörűséget!

    VálaszTörlés
  7. De szívesen megenék most belőle egy szeletet! Gyönyörűséges!

    VálaszTörlés
  8. Húha! Nagyon ott van! A cukrászdád mikor nyílik? JÖvök! ;DDDD

    VálaszTörlés
  9. Aranyosak vagytok lányok!!!
    Köszönöm szépen:))

    VálaszTörlés
  10. A férjem talált rá az oldaladra, és csodás valóban! Arra még viszont nem jöttem rá, hogy lehet keresni receptet. Jelenleg azt csinálom, hogy a google keresőbe beírom pld, mint most is: "gesztenyés szelet bibimoni".( Így most ezt a tortát holnap meg fogom sütni, mert Veled valahogy egyszerűnek tűnik a sütés:)) De biztosan nem ez a legegyszerűbb módja az oldaladon való böngészésnek. Köszönöm, ha válaszolsz, Ica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ica!
      Üdvözöllek az olvasói táboromban, örülök hogy a férjed megtalált neked és hogy könnyebben tudj keresni a blog tetején elhelyeztem egy kereső mezőt, amibe csak beírod amit keresel és ha van nekem valami hasonló akkor kidobja az összes receptet. Egyébként a címkékben kategóriák szerint megtalálhatóak a receptek. PL: ha rámész a sütikre ott egymásután lehet lapozni a blogban szereplő összes süti recepteket.
      Bármit készítesz a blogból és ha lefotózod és elküldöd akár e-mailben, akár a facebookon akkor a Bibimoni facebookos oldalára kiteszem a fotódat a neveddel együtt.
      Figyelmedbe ajánlanám a Váncza-prijectemet is ahol sok sok sütemény receptet megtalálsz a saját tapasztalataimmal ellátva. Oda is teszek keresőt.
      Szeretettel várlak máskor is és jó sütés főzést kívánok neked.
      Üdv: Mónika

      Törlés
  11. Köszönöm, ez igazán kedves volt tőled, nagy segítség a kereső!
    Igy máris megtaláltam a fondankészítést, aminek nagyon örülök. Mindent bevásároltam hozzá, de azt már látom, hogy hat órát nem lesz időm pihentetni felhasználás előtt, de vállalom kell a kockázatot. Máris megyek és ezzel kezdem a tortakészítést. Ha kész lesz, elküldöm a képet, legfeljebb nem tesszük "közkinccsé" :) Ez lenne az első igazi tortám, eddig joghurttortát készítettem, azt is hidegen.... Majd látjuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy segíthettem:)) A fondant ha elég gyakorlott vagy már a készítésében akkor már nem kell 6 óráig pihentetni, de erre mindenki saját maga fog rájönni mert attól függ hogy milyen gyorsan dolgozol vele, de érdemes elkészítése után nejlonba rakni és szobahőmérsékleten pihentetni legalább 20-30 percig és ezután újra átgyúrni.
      Friss fondanttal nehezebb bevonni egy tortát mert könnyen szakad!. . . de kisebb figurákat könnyen lehet friss fondantból készíteni. Természetesen ezek az én tapasztalataim de szinte mindenkinek más más a tapasztalata van a fondantról:))
      Sok sikert és várom az eredményt!

      Törlés
  12. Hogy tudok képet küldeni a tortáról?
    Kedves Móni, várakozáson felül jó lett!!! A fondan meg tökéletes, semmi gondom nem volt vele, attól kezdve, hogy hozzáöntöttem a mézes-zselatinos folyadékot, 8-9 perc alatt készre lehetett gyúrni.Féltem, hogy nagyon sokáig tart majd.
    A vizes piskóta receptedre pedig rácsodálkoztam, nem hittem, hogy ebből piskóta lesz.:) De mindent betartottam, amit irtál, és sikerült, hihetetlenül egyszerű volt, eztán mindig így csinálom! Bár nem olyan szép, mint a Tied, de majd legközelebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök hogy sikerült, nagyon ügyes vagy:))
      Képet vagy ide budaimonika100@gmail.com email címemre tudsz, vagy üzenetben a Bibimoni facebookos oldalára.
      Remélem már lájkoltad a facebookos oldalt is?
      Ha nem itt jobbra egy kicsit lejjebb elvan helyezve a facebbookos modul csak rá kell menni és ott tetszikelni és máris írhatsz nekem és küldheted a képet is:))
      Már nagyon várom:))

      Törlés
  13. Még egy kis segítséget kérnék, ha lehet...jön Tamás nap, és most a férjem munkahelyére 2 pld-ban szeretném megcsinálni ezt a tortát , biztosan szebb lesz, mint a multkor! Viszont: levéldíszeket hogy lehet megformázni???? A multkor ezt kihagytam róla, csak a gesztenyehéjakat vágtam ki linzerkiszúróval.
    Tehát leveleket csinálnék. A rózsaszirmok készítésénél irtad, hogy majd ezt is leírod. Lehet, hogy csak nem találom?
    Köszönöm a segítségedet ! Üdvözlettel Ica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ica!
      Ezen a linken bemutatom hogyan is készülnek a levelek fondant-ból:
      http://bibimoni.blogspot.hu/2013/12/sussunk-egyutt-alkalmi-zsurtortat.html
      Sok sikert!!!

      Törlés
  14. Köszönöm! nahát! Azt hittem, kell hozzá vmi speciális eszköz! Tök egyszerű így, köszönöm! Üdv, Ica

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...