2012. május 15., kedd

Zabpelyhes-fehér kenyér



Lenka kenyér receptjét készítettem el,egy kicsit átgondolva.

Friss élesztőt és sima-lisztet használtam és megbolondítottam egy kis zabpehellyel.
Nagyon finom lett:))


HOZZÁVALÓK:

350 ml langyos tej
1 csapott teáskanál kristálycukor
 1 csomag friss élesztő
60 dkg sima-liszt
2 teáskanál só
1 evőkanál olaj
1 teáskanál citromlé
1 tojás.
egy marék zabpehely


Elkészítése:

Az összes hozzávalókból kelt-tésztát készítek,majd ha jól kidagasztottuk kelesztőtálba rakjuk és 40 percig kelesztjük.
Egy torta formát szilikonos sütőpapírral kibélelünk,átgyúrjuk a levegőtől a tésztát és belerakjuk a formába.
Letakarva duplájára kelesztjük,tetejét tojássárgájával lekenjük és megszórjuk zabpehellyel.
Előmelegített sütőbe készre sütjük.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki guszta! Biztos jó puha a tésztája!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon otthon vagy ebben a kenyérkészítésben, gyönyörű ez a cipó is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép, szeretem én is a zabpelyhes kenyereket, péksütiket:)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett, biztosan nagyon finom is! Akartam is kérdezni, hogy miben sütötted, olyan szép kerek lett. Jó ötlet a tortaforma! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép, isteni lehet. Én is imádom a zabpelyhet mindenben és mindenféle formában:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...