2012. június 11., hétfő

Eperlekvár, glutén és cukormentesen is!!






HOZZÁVALÓK nem cukorbetegeknek:

4,5 kg eper tisztítva
3 csomag Hass quittin 4:1-ben zselésítőszer
 60 dkg cukor

Ha szeretnétek glutén és cukormentesen elkészíteni akkor, ezt a receptet használjátok:
4,5 kg eper tisztítva
60 dkg Glukonont édesítő
4,5 csomag Hass quittin 4:1-ben zselésítőszer

Az elkészítési módok azonosak:
Megtisztított,megmosott epreket tegyük abba a fazékba amiben főzni fogjuk.
Turmixoljuk össze pépesre,adjuk hozzá a zselésítőszereket,keverjük jól el és rakjuk fel a gázra.
Nagy lángon forraljuk fel,de állandóan kevergessük.
Forr,akkor adjuk hozzá a cukrot,vagy a glukonont és újra forraljuk fel,majd forrás után főzzük 5 percig.
Forró steril üvegekbe öntjük és azonnal lezárjuk,majd fejjel lefelé fordítjuk egy pár pillanatra és
rakhatjuk is a polcra.

Én a cukros verziót készítettem és ebből az adagból 7 db, 7 dl üveggel lett.


Tetszik a blogom, iratkozz fel a rendszeres olvasók táborába és a FACEBOOKON is követhetsz!
https://www.facebook.com/BibimoniReceptjei 

Kövessétek az instagram oldalamat, ahol olyan fotókat is megosztok, amelyek a blogba nem fognak bekerülni, mint a fázisfotók és egyéb kulisszatitkok! A receptek a blogban mindig megtalálhatóak, azonos néven, a keresőben könnyen megkereshetőek!



5 megjegyzés:

  1. Nincs is párja a házilag készített lekvárnak.Csak ne lenne ennyire húzós az ára a gyümölcsnek? Régebben szilvából csináltam lekvárt, nagyon finom volt az is.

    VálaszTörlés
  2. Éva!
    690 -ért vettem a Búzatéri piacon kilóját,de képzeld kéthete 460-ért vettem és azt hittem hogy ahogyan telik az idő olcsóbb lesz.Hát elmondanám hogy drágább let,buta voltam hogy akkor nem vettem.
    Most is egy kereskedőnél volt csak ennyi,mert a többi 990-ér árulta.
    Nem tudom hogy hogyan alakulnak az árak,mert nem hogy lejebb hanem még drágább lett kéthét alatt.

    VálaszTörlés
  3. Szégyellem picit magam, fogalmam sem volt az eperárakról, persze könnyű annak, aki kapja! :) Nagyon finomságos tud lenni az eperlekvár, nálad is, ugye? :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper kis lekvárok lettek belőle. Én az idén azt hiszem erről lemaradtam, majd talán jövőre.

    VálaszTörlés
  5. Hankka!
    Drága az eper,de még mindig olcsóbb mintha valamilyen jobb fajta lekvárt vennék a boltban.
    Na meg tudom,hogy mi van benne!!!

    Lilla!
    Volt már hogy én is lemaradtam,mert elbambultam vagy nem volt időm rá.
    Jó lesz az jővőre is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...