2012. június 8., péntek

EPERSZÖRP


Hozzávalók,8 liter szörphöz:
5 kg eper
2 kg cukor
kevés nátrium benzoát



Elkészítés:
Az epreket megtisztítom,alaposan megmosom és annyi vizet öntök rá hogy ellepje az epreket.
Felrakom a gázra és felforralom,majd forrástól számítva 30 percig főzöm.
Leveszem a gázról és összeturmixolom.
Után lefedem a fazekat a fedőjével és egy éjszakát hagyom pihenni szobahőmérsékleten.
Másnap,leszűröm és a cukorral újra forralom és ha felforr már csak 10 percig főzöm tovább.
Ezután,forró steril üvegekbe öntöm és mielőtt lezárom nagyon pici nátrium benzoátot teszek a szörp tetejére.
Lezárom az üveget és fejjel lefelé megfordítom,a légmentes zárás miatt.
Mivel nekem nincs spájzom,ezért minden üveget fóliával becsomagolok és így teszem el a polcra.
Persze akinek sötét hűvös helye van akkor ez elhagyható,de én bérházban lakom és így tuti,hogy nem romlik meg,és a színét is meg őrzi hónapokig.Felbontás után hűtőben szoktam tartani.

4 megjegyzés:

  1. Máris megszomjaztam egy pohár eperszörpre:) És az a pöttyös tányérka is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Jaaaj,elképzelem milyen jó illata és íze lehet!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet! Én még csak dzsemet főztem eperből. Cseresznyeszörpre nincs valami jó recepted?

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Szomjadat oltanám ha itt lennél a közelbe!

    tejszínhab!
    Nagyon jó illata volt amikor főztem,szinte bejárta az egész lakást:)

    teller-cake!
    Próbált ki mert nagyon finom,bíztos szeretnék a gyerekek!

    Cseresznye, szeder,málna, és a meggyszörpöt is ugyan így készítem el.
    Annyira bevált,hogy nem nagyon változtatok rajta.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...