2012. június 25., hétfő

Mascarpone-Túrós Cseresznyetorta




A torta a "Nagykörü tortája 2012"-es felhívásra készült, melyet Notburga Gabi blogján olvastam.
(az elkészült torták Nagykörü Facebook oldalán is megtalálhatóak) 




Hozzávalók és elkészítése:
Vizes-piskótát készítünk,amihez megmérjük az egész tojásokat.
Ahány dkg a tojások,annyi dkg cukrot és lisztet mérünk ki és minden db tojáshoz 2 evk. hideg vizet számolunk.

Én most 5 db tojást mértem meg ami 30 dkg volt,felütöttem egy tálba és hozzáadtam 10 evk vizet.
30 dkg kristálycukrot adtam még hozzá és egy evk piros ételfestéket.
Gépi habverővel krémes habbá vertem.Közben előmelegítettem a sütőt.
Amikor már jó a habunk,fakanállal hozzákevertem 30 dkg sima lisztet és egy csapot teáskanál sütőport.
27 cm-es tortaformába öntöttem és betettem a sütőbe 15 percre.
Kimagoztam 35 dkg cseresznyét és amikor letelt a 15 perc,a tészta tetejére egyenletesen rápakoltam.
Visszatoltam a sütőbe,és tű próbáig készre sütöttem.






Közben elkészítettem a krémet:
25 dkg túrót,25 dkg mascarponét,20 dkg porcukrot habosra kevertem.
4 dl tejszínhabot 20g instant expressz zselatin fix-el ( dr oetker ) habbá vertem.
A két krémet összekevertem,adtam még hozzá egy evk citromolajat.

A kihűlt cseresznyéspiskótát ketté vágtam.A torta cseresznyés felső tetejét visszaraktam a tortaformába,ráhalmoztam a krémet egyenletesen és ráraktam a torta alsó lapját az aljával felfelé.
Két-órára a hűtőbe raktam dermedni.Dermedés után 4 dl tejszínhabot ismét egy csomag zselatinfix-el habbá vertem.A tortát körbekentem tejszínhab egy részével és  és a többit nyomózsákba töltöttem és feldíszítettem a torta tetejét.Aszalt koktél cseresznyével fejeztem be a díszítést.





13 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett!Ez a túrós mascarpone krém valami mennyei lehet. Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csábítóan néz ki ! Szép!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép! Add ide azt a két szeletet légyszi, amit "kikanyarítottál" a tortából! :P Nagyon fincsi lehet...

    VálaszTörlés
  4. Tejszínhab Gabi!!
    Vigyétek,szívesen adom.

    Éva, Erika!

    Köszönöm,nagyon finom a mascarponés túróskrém próbáljátok ki!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, tetszik a recept!

    VálaszTörlés
  6. Szuper lett Móni! Nagyon tetszik, hogy a piskótába kerül a cseresznye.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép, tetszik a töltelék is, a díszítésről nem is beszélve! :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű lett, nagyon tetszik! :-)
    Én is tervezgetem, hogy sütök egy tortát a játékra, de még nem biztos, hogy lesz rá időm.

    VálaszTörlés
  9. Lányok!!
    Örülök hogy tetszik,remélem a zsürinek is fog tetszeni!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó lett, gyönyörű:) Nevezni szeretnék én is, remélem nem fogok kicsúszni a határidőből:)

    VálaszTörlés
  11. Ez nagyon finom lehetett!!! És gyönyörű is megint!! Mindig megcsodálom a szebbnél szebb tortáidat!!!! A túrókrémes tortát szeretem, így cseresznyével még finomabb lehet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...