2012. június 10., vasárnap

Montenegró-Torta ( diétás )

 Csilla konyhájában találtam rá erre a receptre,egy kis változtatásokkal én egy tortát álmodtam meg ebből a receptből.


Remélem tetszik majd,mert nagyon finom lett,és diétás!!





Hozzávalók:

A piskótához:
5 db. tojás
4 tk. folyékony édesítőszer
1 cs. diétás vaníliás cukor
csipetnyi só
3 ek. étolaj
5 ek. (tk.) liszt
1 cs. sütőpor
3 ek. kakaópor

A cukorsziruphoz:
10 ek. víz
4 lapos ek. gyümölcscukor
2 ek. citromlé
1/2 citrom reszelt héja

A krémhez:
25 dkg. margarin
2 lapos ek. szőlőcukor
3 cs. vaníliás pudingpor
8 tk. folyékony édesítőszer
csipetnyi só
1 l. tej

A csokoládébevonathoz:
20 dkg. diétás étcsoki vagy tortabevonó
3 ek. olaj


Elkészítés:

A piskótához, habosra kevertem a tojásokat az édesítővel és a vaníliával, majd hozzáadtam az étolajat, a lisztet, a sütőport és a kakaót.
Sütőpapíros tortaformába  öntöttem,és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 percig (tűpróbáig) sütöttem.
Amíg a tészta sül, elkészítettem a cukorszirupot.
A vizet a gyümölcscukorral, a citromlével és a reszelt citromhéjjal, kb 5 percig forraltam.
Ha elkészült a piskótánk, a meleg tésztán, egy ecset segítségével eloszlatjuk a még meleg szirupot, és félretesszük hűlni.
A krémhez, a tejből, a pudingporból és az édesítőszerből sűrű pudingot főztem, majd kihűtöttem.
Hűlés közben néhányszor megkevertem gépi habverővel, nehogy összeálljon.
A margarint a szőlőcukorral ás a vaníliával habosra kevertem, majd hozzáadtam a lehűlt pudingot, és simára kevertem.
A piskótát visszaraktam a tortaformába,ráhalmoztam a krémet és egyenletesen elkentem.
Felolvasztottam a csokoládét és ráöntöttem a krémre,egyenletesen eloszlattam rajta.
Egy kis fehér csokit is felolvasztottam,és egy kicsit megbolondítottam a fekete csoki tetejét.
Hűtőbe raktam egy éjszakára és másnap meleg vizes késsel felszeleteltem.






18 megjegyzés:

  1. Ebből most szívesen megennék egy-két szeletet! Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  2. Tortaformában is nagyon jól néz ki:) Nem sok a 4 csomag vaníliás pudingpor a krémhez?

    VálaszTörlés
  3. Csiperke! Köszönöm:)

    trollanyu!
    Én is sokallottam és csak 3 csomaggal raktam bele.
    Jó hogy kérdezted mert ezt elfelejtettem átírni,pótolom is a bejegyzésemben.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csinos lett! :) Nem tudod véletlenül honnan a név? Még sosem hallottam erről a tortáról ami nagy kár ;)

    VálaszTörlés
  5. Tejszínhab!
    Nem tudom hogy honnan ered a név,de Csillánál,hívták így a szeletet, "Montenegro szelet".
    Azt sem tudom,hogy torta készült-e már ebből a receptből.
    Én Csillánál amikor rábukkantam,rögtön tortaként akartam elkészíteni.
    Tehát,lehet hogy én készítettem el először a Montenegro tortát??
    Az bíztos hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép, annyira különlegesnek tűnik! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki! És igazán jó hír, hogy diétás :))!

    VálaszTörlés
  8. Éva, Szilvi!
    Köszönöm nektek,nagyon finom és nem hízlal!

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű! És még diétás is! Szuper. :)))

    VálaszTörlés
  10. Húúú...nagyon jól néz ki! Szerintem bármelyik cukrászdában megállná a helyét:)

    VálaszTörlés
  11. Mostanában volt Keresztanyám szülinapja, akinek diétás tortát kell készítenem....szinte minden évben megbukom vele, de ha ilyen reciket olvasok rem a következő tortát már Neki:)))

    VálaszTörlés
  12. Az a fehér csoki spienelés a tetején...:-P Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  13. Lányok!
    Aranyosak vagytok,mindig ezt írom,de komolyan is gondolom.
    Köszönöm:))

    VálaszTörlés
  14. Gabriella!
    Nagy sikere volt a tortának,mindenki csak ette,azzal a címszóval hogy úgy sem hízlal!

    VálaszTörlés
  15. Van meg hasonlo habos torta 'recepted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a blogon nincs több diétás torta recept. Torták címke alatt vannak a többi tortáim:))

      Törlés
    2. Ezen a linken vannak a torták Edit!
      http://bibimoni.blogspot.hu/search/label/Tort%C3%A1k

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...