2012. június 9., szombat

Tökfőzelék, virslis-pörkölttel



Hozzávalók:
2 db kisebb tök
3 dl tejföl
2 dl főző tejszín
kapor,só,bors,babérlevél,pirospaprika
1 evk étkezési keményítő

Elkészítés:
A tököt megpucolom,kiemelem belőle a zsenge magos részt,de nem dobom el mert ebből lesz a
 hamis húsleves.
A többi részét nagy lyukú reszelőn lereszelem.
Belerakom egy fazékba és annyi vizet öntök rá ami ellepi.
Hozzáadom a fűszereket és felforralom.
Közben a tejfölt a tejszínnel elkeverem,hozzáadom a keményítőt és habverővel simára keverem.
adok még hozzá egy kiskanál pirospaprikát a színe miatt.
Ha felforrt a tök behabarom a keményítős tejszín keverékkel.
Kicsit besűrűsödik kb 5 perc és kész is van.
Virslis-hagymás pörkölttel tálalom.

HAMIS -HÚSLEVES .




8 megjegyzés:

  1. Hűűű, érzem a számban az ízét. :))) Érdekes azelőtt nem szerettem a tökfőzeléket, most meg időnként csak magam miatt szoktam főzni, mert hogy a család nem eszi... :D Nagyon tetszik a tányérod is! :) A hamis levesről hallottam a tévében, el is raktároztam magamnak, egyszer kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis menü, jöhet a leves és a főzelék is, nagyon szeretem! És helyesek a tányérkáid! :)

    VálaszTörlés
  3. Csilla!
    köszi!

    Hankka!
    Köszi,pöttyös őrült vagyok és már a tányérokat is megfertőztem.

    VálaszTörlés
  4. Hát Mónika!Ezt most jól megnézem magamnak talán így virtuálisan jóllakok.Nekem ez most nagyon jól jönne,nem ettem mostanában kekszen és teán kívül semmit(betegség miatt)szeretem a husilevest is meg tökfőzeléket is.Nem csak te vagy pöttyös őrölt,nálam a bögrék,de még a cukortartó is pöttyös,vagy libás.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem a tökfőzeléket, bár itt csak cukkinit lehet kapni, de azt is szeretem:) Nekem egyébként hidegen magában a legfinomabb, picit savanyítva:)

    VálaszTörlés
  6. Trollanyu!
    Köszönöm:)

    Lizi!
    Remélem nincs komoly bajod?
    Gyógyulj meg!!!

    VálaszTörlés
  7. Én még sosem főztem tökfőzeléket, de ki szeretném próbálni...Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  8. Lilla!
    Itt az ideje,nem olyan ördögi dolog,menni fog!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...