2012. július 25., szerda

Kovászos - káposzta



Hozzávalók az üveg méretétől függ :
Nem írok mennyiséget, elrontani nem lehet.
Édes nyári vagy téli, káposzta vékonyra felszeletelve,
Tökéletes a felgyalult előre csomagolt friss káposzta is, amit zöldségesekben lehet ősszel kapni.

Ízlés szerint :
színes bors
babérlevél
fokhagyma
zsemle
sós langyos víz

Elkészítése :
Szeleteld fel a káposztát, rakd üvegbe
Rakj hozzá jó pár fokhagymát babérlevelet, borsot
Öntsd fel langyos sós vízzel és végül rakd rá a zsemlét
Érlelése : 3-4 nap meleg helyen.
Felhasználása : Bármilyen káposztás étel nagyon finom belőle elkészítve, de magában savanyúnak is nagyon finom.

Próbáljátok ki!

11 megjegyzés:

  1. Ez majdnem olyan mint nálunk a sarvalás, csak mi zsemlét nem teszünk bele, csupán kaprot.

    VálaszTörlés
  2. Szoktam én is készíteni, tavaly láttam Illéskrisznél, tényleg isteni, magában is, meg ételekbe főzve is:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tuti, rögtön meg is mutatom apukámnak a recit, ő nagyon szeret ilyesmit eltenni!!!!

    VálaszTörlés
  4. Tetszik! Meddig tartható el? Hűtőben vagy anélkül kellene tárolni? Ha sokáig bírja én is nekiveselkedem, végre van időm! :-))

    VálaszTörlés
  5. Megint egy nagyszerű ötlet!!!!

    VálaszTörlés
  6. Biztosan nagyon fini! Eddig csak uborkát kovászoltam, de jól hangzik a káposzta is kovászolva! :)

    VálaszTörlés
  7. Kati!
    Akkor legközelebb zsemle nélkül is,kipróbálom.

    Trollanyu!
    Igen, teljesen más az ételek íze a kovászolástól,finomabb:)

    Vikvi!
    Biztos tetszeni fog apukádnak,mert végeredmény,magáért beszél:)

    Gionetta!
    Eltarthatósága,sajnos egyezik a kovászos uborkáéval Vagyis hamar meg kell főzni. De a téli káposztából is lehet ,így bármikor készíthető ha ízlik:)

    judóca!
    Sajnos nem én találtam ki,egy idős nénitől hallottam én is először.

    Hankka!
    Próbált ki,én a töltött káposztának szeretem a legjobban. Egész fejet is szoktam kovászolni,a töltelékek miatt.
    De a barátnőm,csak a töltelékek alá rakja sorosan és úgy is isteni a káposztának az íze:)

    VálaszTörlés
  8. A kovászos káposzta csak a nyári melegben készíthető,vagy az év bármely hónapjában?A választ megköszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Téli nyári káposzta egyaránt jó. Télen is lehet készíteni melegebb helyre kell állítani de nem a radiátorhoz!
      Remélem sikerülni fog hisz elronthatatlan:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...