2012. július 7., szombat

Sárgarépalekvár

Soha nem főztem még sárgarépalekvárt. Szeretem volna már kipróbálni,most jött el az ideje.

Keresgéltem itt-ott de nem találtam, olyat amit gyorsan el lehet készíteni és nem kell dunsztba tenni.
Ezért úgy készítettem ahogyan egyébként készítem a lekvárokat.

Majd elválik,hogy meddig áll el,mert ízre viszont nagyon finom lett.







Hozzávalók:
4 kg sárgarépa megtisztítva
1,5 liter víz
1 teáskanál gyömbérpor
4 db zöld citrom húsa és leve
2 ampulla narancs olaj kb ez 2 evk
1 kg cukor
3 csomag Hass 4:1-ben lekvár zselésítőpor

Elkészítés:

- apró darabokra vágjuk a répát ,ráöntjük a vizet,hozzáadjuk a citromot és a narancsot
- összeturmixoljuk,belekeverjük a zselésítőport ,és a gyömbért
- felrakjuk főni a gázra,közben kevergetjük
- ha fel forrt belerakjuk a cukrot és a narancsolajat
- újra felforraljuk,forrástól számítva 5 percig főzzük
- steril forró üvegekbe öntjük,rögtön lezárjuk
- egy pillanatra megfordítjuk az üveget és készen is vagyunk
- ebből az adagból 4 db 7 dl üveggel jött ki

Sárgarépa jótékony hatása a szervezetre

7 megjegyzés:

  1. Nem hogy nem ettem, de még nem is hallottam ilyen lekvárról. De ha jól belegondolok a sárgarépa édes biztos kellemes finom az íze így lekvárként is!

    VálaszTörlés
  2. Én sem hallottam még róla, de nem lehet rossz, különösen ilyen ízesítéssel és fűszerezéssel! :)

    VálaszTörlés
  3. Meghiszem, hogy finom az íze! Én januárban főztem naranccsal, nagyon bejött a családnak. Az idén kevés gyümölcs van és drága, biztos, hogy én is fogok főzni répából, meg tökből is.

    VálaszTörlés
  4. Sokféle lekvárt készítünk Anyukámmal minden évben, de erről még nem hallottam. Viszont nagyon szép a színe! :) Biztos, hogy finom is, egyébként is szeretem a sárgarépát...

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok lányok!
    Tényleg nagyon finom,éppen ahogy Marisz mondja, próbából készítettem,de ősszel biztos fogok még csinálni,igazi naranccsal
    Utána néztem ebben a témában a receptek
    terén,hát mint mondjak,a vélemények a répalekvárról megosztóak.
    Sőt a befőzésről is.
    Ennek köszönhetően találtam egy oldalt a facebookon http://www.facebook.com/groups/191048261007447/ beefőzünk címen
    Jó kis társaság van ebben a csoportban,érdemes benézni!!

    VálaszTörlés
  6. Szia Bibimoni!

    Narancsolajat hol lehet beszerezni?






    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Lidl-ben kapható több aroma olajjal össze csomagolva.
      A vaníliás cukroknál van egy lapra csomagolva kicsi ampullák:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...