2012. augusztus 27., hétfő

Csokis pite és Túrós pite

 A receptet a facebookon olvastam és utána néztem honnan is való.   Eredeti recept !
Én két adag tésztát készítettem mert túrósat is akartam sütni.
Csokis pitét még soha nem készítettem ,de fogok most már mert nagyon finom és gyorsan elkészíthető.

Ez a hozzávaló két adag tésztához elegendő, egy csokis és egy túrós sütihez !

A tésztához:
40 dkg liszt
30 dkg vaj
4 ek tejföl
4 tojássárgája
20 dkg cukor
2 csipetnyi só
1 teáskanál sütőpor

A csokis- krémhez:

3 dl tej
10 dkg csokoládé
15 dkg cukor
2 tojássárgája
1 púpos evőkanál liszt
4 tojásfehérje

Túrós-krémhez:
50 dkg túró
2 db tojás 

1 evk liszt
1 citrom reszelt héja
ízlés szerint cukor


elkészítés
A vajat a liszttel elkevert sótőporral összemorzsoljuk.
Hozzáadjuk a tejfölt, a 4 tojássárgáját, a sót, a cukrot, és összegyúrjuk.
Kétfelé osszuk
Amíg a tölteléket elkészítjük, a tésztát a hűtőbe rakjuk.
A tejet a csokoládéval együtt felforrósítjuk.
A cukrot, a lisztet, és a 2 tojássárgáját összekeverjük. A masszát a csokis tejhez öntjük, és sűrűre főzzük.
A tojások fehérjét kemény habbá verjük. A masszát kicsit hűlni hagyjuk, aztán óvatosan belekeverjük a felvert tojásfehérjét.
Az egyik tésztát kivesszük a hűtőből, elfelezzük, és a két felet, egyenként kinyújtjuk.
Az egyik kinyújtott felet sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Erre ráöntjük a csokis masszát. A masszára pedig ráhelyezzük a tészta másik kinyújtott felét. Tetejét megszurkáljuk
Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 30 perc alatt megsütjük.
Míg sül a csokis piténk elkészítjük a túró tölteléket. A túrót összekeverjük a tojássárgájával,citromhéjjal ,
lisztel és a kemény-habbá vert tojásfehérjével.
További elkészítése hasonló a csokis pitéjéhez.
Ha megsültek a pitéink megvárjuk míg kihűl és szeleteljük.


11 megjegyzés:

  1. Csokis pite???-na, ez nekünk is be fog jönni! :))

    VálaszTörlés
  2. Csokis pitét még én sem készítettem (sőt, még nem is ettem), de ezen sűrgősen változtatni akarok! Elnézve a róla készült képeket igencsak megkívántam...:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet guszta! Most a túróspitét kóstolnám meg.Ha csak túrósat szeretnék akkor fele tészta mennyiség kell ugye?

    VálaszTörlés
  4. Zsuzsa! Heti menük!
    Próbáljátok ki bátran,nagyon finom és gyorsan elkészíthető.
    Éva!
    Igen csak a fele adagot gyúrd be a tésztából,ha csak a túrósat szeretnéd.
    A tepsi mérete amibe fér egy adag 33x30 kb

    VálaszTörlés
  5. A túrós pitét nagyon szeretjük, a csokisat pedig ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól mutat mindkettő:) Nekem jöhet egy-egy szelet mindkét fajtából:)

    VálaszTörlés
  7. Én sem ettem még csokisat, de nagyon finom lehet! :) Na persze a túrós is nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  8. Ezzel úgy látom sokak érdeklődését felkeltetted, nekem is nagyon bejönne a csokis, a túrósat meg imádom.

    VálaszTörlés
  9. Az ötlet nem az enyém,de azért köszönöm lányok:))

    VálaszTörlés
  10. Ó, milyen finomak lehetnek, tetszik a recept. :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...