2012. augusztus 21., kedd

Görögdinnye-szörp


 Hozzávalók:

 1 kg dinnye kimagozott húsa
1 kg cukor vagy méz
1 kicsit púpos mk. tartósítószer
1 teáskanál citromsav

Elkészítése:
A gyümölcsöt pépesítjük , mixerrel összekeverjük a pici vízben feloldott citromsavval, a cukorral, tartósítószerrel.

Porcelán tálba vagy 5 l-es üvegbe tesszük, letakarjuk, hűvös helyre állítjuk,de nem a hűtőbe.
Naponta többször megkeverjük, hogy a cukor feloldódjon. Ez 2-3 nap alatt bekövetkezik.
Ha letelt az idő,felkavarjuk.
Steril még meleg üvegekbe töltjük, a tetejére késhegynyi tartósítószert teszünk, ledugaszoljuk, vagy több réteg cellofánnal lekötjük.Sötét helyre rakjuk,vagy alufóliával körbetekerjük az üvegeket,hogy megmaradjon a színe.

Tél végére a teteje kissé megbarnul, de az ízén nem változtat. Használat előtt fel kell rázogatni, mert rétegeződik.

Nekem ebből az adagból 3 liter szörpöm lett.


5 megjegyzés:

  1. Micsoda ötlet! Nekem a görögdinnye mondjuk egy nagy szörp úgy önmagában is, de valóban finom lehet! Vége a sárgadinnyeszörp-egyeduralomnak :)))

    VálaszTörlés
  2. tejszínhab,Lilla!!
    Én nem vagyok oda a görögdinnyéért,de azt mondják finom:)

    VálaszTörlés
  3. Görögdinnye szörpről még nem is hallottam, de nem rossz télen visszaidézni a finom dinnye ízét! Finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  4. Hankka!
    Ha szereted a görögdinnyét próbált ki:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...