2012. augusztus 1., szerda

Szeder krémlekvár

Az ötlet Horváthné Harich Beátától való,amit a Befőzünk! facebookos oldalon említett meg.
Mivel ma szeder szörpöt főztem gondoltam kipróbálom,egy kiló szederrel.
Saját lekvár készítési módszeremhez adtam hozzá a vaníliás pudingport.



Íme a recept: 1 kg szeder
20 dkg cukor
1 cs. 4:1-ben Hass zselésítő
1 cs. vaníliás pudingpor

Elkészítés:
Szedret összeturmixoltam . Hozzákevertem a zselésítőt,felforraltam,hozzáadtam a cukrot és újra forraltam.
Forrástól számítva 5 percig főzöm. 1 dl vízben feloldottam a pudingport és azonnal hozzákeverem,leveszem a tűzről és már is steril üvegekbe töltöm.
dunsztolni nem szoktam,hagyom hogy kihűljön az asztalon és helyére pakolom.
Beáta azt írta,hogy felbontás után hűtőben kell tárolni.



8 kg szederből főztem szörpöt,a receptet RÉGEBBI BEJEGYZÉSEMNÉL TALÁLJÁTOK!!
íme az idei főzés:

5 megjegyzés:

  1. Ejha, de jó is lenne egy üvegcse szederszörpi...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a szedret, ma éppen nyersen ettem, de így lekvárban is nagyon ízlene szerintem, csak soha nem veszem magam erre a műveletre...:)

    VálaszTörlés
  3. Lilla,Erika!
    Nem nagy dolog,van még szeder hajrá:))

    VálaszTörlés
  4. Újdonságot hoztál a pudingporral, biztosan nagyon finom vele a lekvár. Holnap talán kapok egy kis szedret, ki is fogom próbálni, nagyon tetszik! :) A szörp is szuper, jó kis készlet télre! :)

    VálaszTörlés
  5. hankka!
    Más gyümölccsel is működig azt mondják a befőzünk csoport tagjai.
    Én is ki fogom próbálni még mással,kíváncsi vagyok szederrel finom:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...