2012. szeptember 9., vasárnap

Masnis-Torta



Hozzávalók:
4 db tojásból készült  CSOKIS-PISKÓTA
amit 17 cm piskótakarikába sütöttem meg.
Egy adag  FONDANT




-- Csokoládés mascarpone krémmel töltöttem be.

HOZZÁVALÓI:
25 dkg mascarpone
10 dkg natúr sajt-krém
2 dl tejszínhab
1 cs. zselé fix
10 dkg porcukor
3 evk kakaópor

ELKÉSZÍTÉSE:
 Mascarponét,sajtkrémet,porcukrot,kakaóport habosra kevertem
 Tejszínhabot a zselé -fixszel kemény habbá vertem
 A kettőt összekevertem és már kész is van a finom csokis tejszínkrém.

A kihűlt piskótát ketté vágtam és visszatöltöttem a formába a krémmel. Éjszakára hűtőbe raktam.
A masnik készítését ezen a videón megnézhetitek.



Bár nekem nem volt olyan profi állványom amin szárították a masnit én így oldottam meg.





KÉSZÍTÉSI FÁZISFOTÓK:



25 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy!! GYönyörű lett a torta:)!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyos lett!! És biztos nagyon finom is...

    VálaszTörlés
  3. Milyen ötletesen megoldottad a masni készítést! Egy kis fantáziával igazából bármit meg lehet oldani drága cuccok nélkül. Hogy én hány gyerekjátékot használtam már tortadíszítéshez....:-DD

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép! Az állványod is profi! :)))

    VálaszTörlés
  6. KÖSZÖM LÁNYOK!!!
    Csilla!
    Elmosolyogtam az állványon,mert egy óráig kerestem mire is rakhatnám fel a fóliahengereket.

    VálaszTörlés
  7. Ügyesen megoldottad, és csodás torta lett a végeredmény! :) Biztosan nagyon tetszett az ünnepeltnek is! :)

    VálaszTörlés
  8. Mondd Móni! Mikor van Neked időd ilyen gyönyörűségeket alkotni?! Meseszép lett! Gratulálok! :-))

    VálaszTörlés
  9. Nálad mindig csak ismételni tudom magam... nagyon szép lett Mónika. :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép a masnis tortád, ügyes vagy!
    Valamiért nem tudok megjegyzést küldeni az új blogodra, ezért itt gratulálok hozzá!
    Hát, nagy fába vágtad a fejszédet, kívánom, hogy legyen sikeres a terved!

    VálaszTörlés
  11. Vaúúú...Nem vagy te titokban végzett cukrász?! Amolyan álruhás profi?!...Mindig leesik az állam a tortáidtól! Ez is gyönyörű:)

    VálaszTörlés
  12. Gratulálok, nagyon szép a tortád..biztosan finom is :)

    VálaszTörlés
  13. Medig kell száritani a masnikat? Fondantból készültek ezek is ?? és ha felteszed már nem esnek össze ?? A közepét is fondanttal ragasztgattad be?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A masnikat egy napig szárítottam és igen fondant-ból készültek,kiszárad keményre és nem esik össze , friss puha fondant-tal ragasztottam össze de lehet krémmel is. Vigyázni kell mert ha kiszáradnak akkor könnyen törnek!
      Remélem tudtam segíteni?

      Törlés
  14. Akkor gondolom nem tanácsos egy napnál tovább száritani,mert eltörnének,de ezért jobb ha többet készitek belölük :)Az összeillesztés lehet egy kis veszélyes amire figyelni kell. ezeket a masnikat lehetne marcipánból is?ha igen akkor azt is száritani kell és ugyanez a jellemzö,mint a fondantnál? Meddig tárolhatom a hütöben diszitéssel együtt v nem ajánlatos hütöbe tenni? Bocs,ha sokat kérdezek :) 1 hét múlva remek müvet szeretnék csinálni..és a masnit most fogom elsönek és félek egy picit ettöl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcipánból puha lesz és nem fog szépen állni,egy két nappal el lehet készíteni és hűtőbe is rakhatod akkor hamarabb keményedik.A tárlás attól függ milyen krémmel készül a torta 1-3 nap max. Drukkolok hogy sikerüljön,majd írd meg és küldj egy fotót kíváncsi vagyok:))

      Törlés
  15. Rendben köszi a segitséget :)

    VálaszTörlés
  16. Ezt a fondan receptet gyakran megcsináltad már? és meg vagy vele elégedve izre is finom volt? én készitettem,de kellett bele Glycerin,ez a recept nem irja,aminek örülök :) Mikor érdemes elkésziteni? Amúgy cukrásznak tanultam,az uolsó évet ott kellett hagynom,mert elköltöztünk Magyarországról,viszont imáádtam csinálni és a Lillafüredi palota szállóba is dolgoztam,sajnos az utolsó évben tanultuk a diszitést és az kimaradt nálam :( Azóta eltelt 4 év itthon sütök a családomnak minden 3-ad nap vmit,de úgyhiszem van pár dolog amiröl lemaradtam.Köszi,h ilyen segitökész vagy :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig ezt a fondant receptet készítettem és készítem a torták bevonásához és a figurák,díszek elkészítéséhez is. Nem könnyű!! ... ha elsőre nem sikerül ne add fel mert saját magad fogsz rá jönni hogy mikor lesz jó. Nagyon gyorsan kell dolgozni az összeállításánál és fontos!!!... hogy a vaj az vaj legyen és a méz akác méz és a zselatin pedig por zselatin nem a lapok!
      A LEGFONTOSABB !!... viszont a porcukor minősége én itthon a szlovák porcukrot használom mert ennek van a legfinomabb állaga. Ha nem jó a porcukor darabos és törni fog a kinyújtásánál.
      Fondant a burkoláshoz mindig az nap készítem el amikor a tortát beakarom vonni vele. Elkészítem a fondant,neylonba teszem és addig a betöltött tortát
      kiveszem a formából körbe kenem a maradék krémmel és rárakom egy tálcára arra amin oda szeretném adni a kész tortát. Ha ez meg van bevonom a tortát a fondant-tal, rásimítom és ekkor kezdem el díszíteni. A fondant díszeket mindig 1-2 nappal készítem el a tortákra pl masni,hogy már csak össze keljen állítani a tortán,de a figurákat is teljesen elkészítem előtte 1-2 nappal. Minden fondant kiegészítő és fő díszt is vízzel ragasztom a tortára.
      Remélem segítettem? Kérdez bátran , nem vagyok szakma féltékeny és örülök ha segíthetek. Viszont ha már így levelezgetünk szeretném tudni a nevedet is csak azért hogy ne névtelen címszó alatt levelezzünk!

      Törlés
  17. A Fondant nem készithetem el este?becsomagolnám és reggel használnám,szerinted? van egy picurka kislányom 1 éves múlt és muszály beosztanom az idöm :)Reggel szeretném a tortát fondanttal bevonni és disziteni..aztán hütöbe tenném,(nem tudom lehet-e) 2-3 órahosszára? Az oldalára a virágokat gondolom azt nem kell száritgatni,úgy tudom ha vizzel egy kicsit átkenegetjük a tortát fényesebb lesz,de azt nem tudom a fondantnak nem-e árt?Sokat segitettél köszi szépen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó de akkor másnap a mikróban nagyon kicsi időre egy pillanatra bekel rakni és át kell gyúrni. Ezzel az a baj hogy ha nem találod el a melegítést akkor ki kell dobni a fondant mert használhatatlan lesz.
      Vízzel lekenheted nem árt a fondan-nak .
      Én helyedben bevonnám a tortát a friss fondanttal és beraknám a hűtőbe és későbbi díszítést választanám.

      Törlés
  18. köszi mindent,majd teszek fel képet,szép napot :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...