2012. október 14., vasárnap

BÚZAKORPÁS FEHÉR KENYÉR CIPÓ

  Én nem szoktam a boltban kenyeret venni,mindig én sütöm már 2 éve. 
Vannak jól bevált receptjeim a mintázás egy új dolog nálam amit nem rég próbáltam ki és már késztetést érzek hogy meg kell mintáznom a kenyeret ami minden nap az asztalunkra kerül.



HOZZÁVALÓK: 
60 dkg sima liszt
2 evőkanál búzakorpa ( Herbáriában kapható)
1 db tojás
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
1 evőkanál olaj
1 csomag friss élesztő 5 dkg
350 ml langyos víz




ELKÉSZÍTÉSE:

Az összes hozzáva
lókat belepakoltam a kenyérgépbe és rá bíztam a dagasztást, de kézzel is dagaszthatjuk.
Dagasztás után letakarva kelesztettem és amikor a duplájára nőtt kb 40 perc, akkor átgyúrtam és egy cipót alakítottam ki a tésztából.
Egy kerek magas-falú kerámia sütőtál aljára szilikonos sütőpapírt raktam és erre raktam rá a cipót.
Letakartam és 20 percig kelesztettem, szikével vágtam rá mintát és , még 20 percig kelesztettem.
A vágások mentén tojássárgájával  lekentem és előmelegített sütőbe raktam és készre sütöttem.
Amikor szép piros lett kivettem a sütőből és vízzel lespicceltem a kenyeret .

Sajnos sütés előtt elfelejtettem lefényképezni, ezért nincs erről kép.



6 megjegyzés:

  1. Ez a kenyérke is nagyon szépséges lett. A kakaóval díszített is nagyon tetszett.
    Csak gratuláni tudok, nagyon ötletes vagy.

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néz ki! Ki fogom próbálni a recepted, én még tanulom a kenyérsütést...

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsa!
    Köszönöm és feledd mindenki elkezdte egyszer valahol és gyakorlat teszi a mestert:))

    VálaszTörlés
  4. Mónika, ez annyira szép! :) És nagyon tetszik a formája is, szerintem különlegesebb, hogy nem a hagyományos cipó formájú! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...