2012. október 9., kedd

Gyógyméz


Hozzávalók:
 7 decis befőttes üveg fedéllel
 1 db citrom, szeletelve
( A citrom héjának vegyszer mentesnek kell hogy legyen, ezért vásároljunk bio citromot.
 Ha nem kapnánk , akkor vágjuk le a héját és csak a citrom belső húsát használjuk fel . )
 3,5 deci Méz
 (pl.  Akác, hársfa méz )
 Szeletelt gyömbér (a citrommal megegyező mennyiségben)

ELKÉSZÍTÉS:
A citromot vágjuk fel kisebb darabokra.
A gyömbért tisztítsuk meg a héjától és vágjuk fel vékony kicsi csíkokra.
Rakjuk az üvegbe a szeletelt citromot és a gyömbért, öntsük fel mézzel.
Keverjük meg egy fakanállal , zárjuk le és rakjuk hűtőbe.
3-4 nap múlva  összeérik és fogyasztható.

TEA KÉSZÍTÉSE:
A teához 1 kávéskanállal adjunk egy csésze iható hőmérsékletűre hűtött forralt vízhez
( vagy forrásban lévő vízhez, kinek hogyan tetszik jobban )
A gyógyméz 2-3 hónapig eláll a hűtőben.
Fogyaszthatjuk immunerősítőként és akkor is ha már fáj a torkunk, vagy köhögünk.




Később még készítettem Hárs,Gesztenye, és vegyes-virág mézből is, amit megbolondítottam pluszba narancskockákkal.
Így is nagyon finom és egészséges .



16 megjegyzés:

  1. Hiszek ezekben a természetes gyógymódokban! Jó tudni és kipróbálni ezt is!Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Én is tegnap készitettem el ezt a csoda szert,csak még ez után posztoltam. Nagyon szeretem a természetes gyógymódokat:))

    VálaszTörlés
  3. Nekem ezt a receptet egy természetgyógyász ajánlotta, hogy télen, mikor nagyon át vagyok fázva, fogyasszam, de csak a natúr mézet a gyömbérrel és citrommal. Bizony átmelegít :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem biztosan be fog válni, lehet, én is készítek egy üveggel! :)

    VálaszTörlés
  5. No, csütörtökön veszek mézet és gyömbért! Köszi a receptet! :-))

    VálaszTörlés
  6. Mindhárom alkotó eleme segít megfázás esetén. Így összehozva koncentráltabb. Ezt énis elkészítem:-)
    A citomhéjtól egy kis idő után nem lesz kesernyés íze vajon?

    VálaszTörlés
  7. ó, ez most bizony jó lenne nekem...helyette orvoshoz megyek, de mindenképp el fogom készíteni,(sose lehet tudni, mikor lesz rá megint szükségem). csak azt nem tudom hol lehet gyömbért venni?

    VálaszTörlés
  8. Két közösségbe járó kislány mellett elfér az immunerősítés nálunk is! Köszi a tippet, majd beszámolok ha sikerült gyömbért szereznem, hogy milyen lett.

    VálaszTörlés
  9. Lányok!
    Gyömbért a nagy-áruházakban lehet venni pl SPÁR itt mindig van. Méretni kell de nem drága. Két nagy darabot vettem 280 ft-ért én a húslevesbe is szoktam rakni kitűnő szörp is készíthető belőle.
    A mézes citromot és gyömbért is egyétek meg most kóstoltam nagyon jó. Ki-ne dobjátok!

    HajniZoli!
    Ma belekóstoltam, pedig még érnie kell, de már most érezni a három összetevő remek ízét. Vékony-héjú citromot választottam és szerintem nem lesz
    keserű,ezt bátran merem mondani mert én a szörpbe is pont így rakom a citromot és a narancsot. A méztől már most is édes a citrom és még csak egy napig állt. A gyömbért is átjárja a méz és nem csíp nagyon amikor ráharapsz, és ez csak egynapos érés tapasztalata. Szerintem ahogyan áll még édesebb pikáns ízű lesz. JA... nekem magában egy teáskanállal elfogyasztva jobban ízlik mint amikor forró vízzel felöntjük.

    VálaszTörlés
  10. Tegnap láttam ezt a facebook-on én is, nekem is rögtön megtetszett, hétvégén meg is csinálom mindenképpen!! :))

    VálaszTörlés
  11. Dinka!
    Érdemes, mert tényleg működik:))

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!
    Ezt mi két éve isszuk, és nem voltunk betegek azóta.
    A mai napig, ugyanis későn kaptunk észbe, hogy az immunrendszer erősítést elkezdjük ezzel a mézes csodával.
    Mindenkinek ajánlom tiszta szívből.

    És ízre sem kutya ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én tavaly találtam rá erre a receptre és tényleg nagyon jól működik , ezért már most újra elkészítettem és egy pár nap múlva iható is lesz.

      Törlés
  13. Kizárólag jól megmosott biocitrommal szabad elkészíteni, mert a "normál" citrom héja tele van vegyszerrel, ami kioldódik a mézben. Üdv, Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Köszönöm a hozzászólásodat hasznos!
      Viszont úgy gondolom hogy ezt ma már mindenki tudja hisz a citrom és a narancs csomagolásán is fel van tüntetve ha vegyszerrel kezelt és ha a héja nem fogyasztható!
      Minden esetre hasznos a megjegyzésed , mert én kihagytam a bejegyzésemből!!!
      Köszönöm:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...