2012. október 10., szerda

Kakaóporral díszített, Lenmagos-kenyér



Ismét próbálkoztam a kakaóporos mintázással,de most egy kicsi horgolt csipketerítőt használtam sablonként.
Én jobban szeretem a kenyeret ha le van kenve sütés előtt tojással,ezért most a kimaradt részeket le is kentem.
 Nekem így a végeredmény jobban tetszik mint amikor nincs lekenve tojással a kenyér.




HOZZÁVALÓK a tésztához:
350 ml langyos tej
1 csapott teáskanál kristálycukor
1 csomag friss élesztő

1 db tojás
60 dkg sima-liszt
2 evőkanál lenmagpehely
2 teáskanál só
1 evőkanál olaj
1 teáskanál citromlé


TOVÁBBÁ:
kevés tojás a kenyér lekenéséhez
kakaópor a szóráshoz
tetszés szerinti sablon






ELKÉSZÍTÉSE:


A hozzávalókból kelt tésztát készítünk, én belepakoltam a kenyérgépbe és a dagasztó programot használtam.

Amikor duplájára kelt, átgyúrtam és kenyér formára alakítottam. Szilikonos sütőpapírra raktam, ráhelyeztem a csipketerítőt és megszórtam kakaóporral, majd leemeltem a terítőt és szikével körbe vágtam a formát. Letakarva tovább kelesztettem. 

Amikor megkelt , azokat a részeket tojással lekentem ami nem volt kakaóporos.
Előmelegített sütőbe ( gáz 3. ) készre sütöttem.








7 megjegyzés:

  1. Micsoda ötlet, Móni! Nagyon ügyes vagy! :))

    VálaszTörlés
  2. Csodás! Egyből felismertem a terítőt a képen, gyönyörűen kirajzolódott a mintája :) Ügyi vagy :)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda ötlet! :) Csodaszép lett, nagyon egyedi! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól ki!!!!! Hatásos, ötletes és nagyon szép:)))

    VálaszTörlés
  5. Minden csodálatom a Tiéd, hogy a "vánczázás" mellet még ilyen gyönyörűségek készítésére is marad még időd és energiád! Tényleg szívesen lennék a szomszédod... ;-)

    VálaszTörlés
  6. Móni!
    Döbbenet, a végéig nem jöttem rá mi volt a minta, de ez a csipketerítő!
    Nagyon jó ötlet, ez a TE SPANYOLVIASZOD!
    Hajrá!
    Nagyon szép lett a kenyered!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Lányok!
    Tessék kipróbálni mert csak nehéznek tűnik de nem az!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...