2012. október 25., csütörtök

Mentás mascarpone torta

Ma  LÁNYOM NÉVNAPJA VAN ÉS MIVEL RAJONG A MENTÁS CSOKIÉRT,EZÉRT NEM VOLT KÉRDÉS MILYEN TORTÁT IS TALÁLJAK KI NEKI, AMIT MENTÁS MASCARPONE TORTÁNAK NEVEZTEM EL.


Hozzávalók:
15 cm -es csokis-piskóta karika amit 3 db tojásból sütöttem meg.


Mentás tejszínkrém hozzávalói:
25 dkg mascarpone
3 dl tejszínhab 
1 csomag zseléfix por
4 evk menta szirup, nálam ez Liedl-ös szörp nagyon jó és sűrű állagú.
Féldoboz menta lapocskák amit az Aldi-ban vettem
15 dkg porcukor

ELKÉSZÍTÉSE:
Először megsütöttem a torta karikát és amikor kihűlt három részre vágtam. A krém készítéséhez a tejszínhabot a zseléfixszel habbá vertem és félre tettem . A mascarponét,porcukrot menta szirupot  habosra kevertem és végül hozzá adtam a felvert tejszínhabot is.
Csillagcsöves zsákba raktam a krémet és az alsó tortalapon körbe-körbe túffoltam a krémet. Egy pár menta lapocskát törtem a tetejére és ráraktam a következő tortalapot.
Erre a tortalapra is krém következik hasonló módon,majd rá helyezzük a következő tortalapot.
Végül a maradék krémet a tortánk tetejére halmoztam és csak lazán rárakosgattam egy pár menta lapocskákat.
Az oldalát direkt nem vontam be,azt szerettem volna hogyha a torta könnyű lazának tűnik.  






13 megjegyzés:

  1. Hmmm nagyon ínycsiklandó! Igazi habos csoda!!!!

    VálaszTörlés
  2. Te aztán kitettél magadért, gyönyörű és ínycsiklandozó lett! Isten éltesse a lányodat sokáig! :)))

    VálaszTörlés
  3. Ügyes, kreatív. Apukám értékelné:-))!

    VálaszTörlés
  4. Boldog névnapot kívánok a lányodnak! A torta csodálatosan szép!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon boldog névnapot a nagylánynak, gyönyörű és főleg nagyon finom tortát sütöttél neki! :)

    VálaszTörlés
  6. Régebb nem szerettem a mentás csokit, de most már igen:) Mondom, hogy öregszem:)
    Csodás a tortád, boldog névnapot a lányodnak:)

    VálaszTörlés
  7. Én is nagyon szeretem a mentás csokit, a torta is jöhetne! :)

    VálaszTörlés
  8. Ejnye, de ráóhajtottam! Egyszer kénytelen leszek én is megsütni, olyan guszta!
    Sok boldog névnapot kívánok a lányodnak!

    VálaszTörlés
  9. Hűha! Kiadós egy torta! Olyan lehet, mint az after eight csoki, nem? Lánykéádnak boldog névnapot! ;)

    VálaszTörlés
  10. Köszönjük mindenkinek a jó kívánságokat:))

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm a jókívánságokat !

    VálaszTörlés
  12. Nagyon gusztusos, igazán szép torta, ezt ki kell próbálnom... :)

    VálaszTörlés
  13. Köszi Szilvi,próbált ki nagyon finom:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...