2012. október 22., hétfő

Terike Kukoricás kenyere




Ma  Terike  kukoricás kenyerét készítettem el. 
Nem tudtam hogy amit Terike kovásznak ír azt hol kell tárolni , hűtőben vagy csak szobahőmérsékleten mert ezt nem írta a recept.
Végül elkészítettem a kovászt ami szerintem öreg-tészta inkább és a hűtőbe raktam 3 napra.
Három nap múlva pedig hozzá mértem a kenyér hozzávalóihoz.




HOZZÁVALÓK:
350 ml víz
3 evőkanál olaj
2 EVŐKANÁL KUKORICALISZT
1 evőkanál ecet (20%)
3 kávéskanál só
1 evőkanál porcukor
80 dkg BL 55 liszt
2 dkg élesztő
+ a kovász


Kovász készítése, sütés előtt 1-2 nappal.
Kovász:
140 ml víz
15 BL 55 liszt
1 evőkanál olaj
½ kávéskanál só
2 dkg élesztő



ELKÉSZÍTÉSE:
Az összes hozzávalót belepakoltam a kenyérgépbe és hagytam hogy jól kidagassza a tésztát. Én még kb 50 ml vizet adtam hozzá  pluszba mert úgy véltem szükséges a dagasztáshoz.
Persze ezt a műveletet kézzel is el lehet végezni akinek nincs kenyérsütő gépe.
Amikor megkelt kenyér alakúra formáltam és szilikonos sütőpapírral kibélelt magas falú nálam kacsa sütőbe raktam és szikével mintát vágtam a kenyérre. 
Letakarva duplájára kelesztettem és lekentem tojással és a mintára kevert magokat szórtam.
Végül előmelegített sütőben készre sütöttem.



IGAZÁN FINOM KENYÉR :))



11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép:) A kovászt nálunk a hűtőben tárolják következő felhasználásig:)

    VálaszTörlés
  2. Látszik is, hogy finom, és kívülről is nagyon mutatós kis kenyérke! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett! Hű de megkóstolnám...:)

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Akkor ezek szerint jól csináltam!

    Hannka! Teller-cake!
    Köszönöm és higgyétek el, olyan szívesen adnék nektek kóstolót:))

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép! Még nem sütöttem kukoricás kenyeret. 15 dkg liszt kell a kovászba? Nem mérted le véletlen az öregtészta összsúlyát? Van öregtésztám, elkészíteném.

    VálaszTörlés
  6. Mónika, ez nagyon-nagyon szép! :)

    VálaszTörlés
  7. Nem semmi kenyér, a díszítés nagyon tetszik rajta!

    VálaszTörlés
  8. Készítettem kovásszal én is, a hűtőben tároltam.
    Különleges a kenyeredben a kukoricaliszt. A minta a tetején meg nagyon tetszik:-) Finom is biztos.

    VálaszTörlés
  9. Gionetta!
    Sajnos nem mértem le az öregtészta súlyát,de olyan két maroknyi lehetett.

    Gabriella! Lilla!
    Köszönöm:))

    HajniZoli!
    Nagyon finom a kenyér tésztája,csináltam már sok félét de eddig ez viszi a prímet.

    VálaszTörlés
  10. Szép és mutatós kenyér, szeretem én is Terike kenyereit. A kovászt én mindig szobahőmérsékleten tartom, a öregtésztát hűtőben, de meg kéne kérdezni Terikét, ő hogyan csinálja.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...