2012. október 30., kedd

Zsemletésztából készült 2 kg-os kenyér



Terike zsemle receptjét próbáltam ki, amit én kenyérnek készítettem el a saját elképzelésem szerint.
2 kg kenyeret kaptam ebből a receptből,a zsemlekészítést 
megnézhetitek Terikénél videó formában is!

HOZZÁVALÓK
510 ml víz (ez lehet kicsivel kevesebb vagy több, függ a liszt milyenségétől!)
 5 kávéskanál só
2 evőkanál porcukor
1000 gr BL55 liszt
5 evőkanál olvasztott vaj, vagy margarin
40 gr élesztő
+ a kovász

Kovász készítése, sütés előtt 1-2 nappal.

Kovász:
250 ml víz
250 gr BL 80 liszt + 2 kanál korpa
½ kávéskanál só
15 g élesztő






7 megjegyzés:

  1. Szuper lett a kenyered. Nekem is van ilyen kacsasütőm. Csak az a kérdésem, hogy a tetejét rá kell tenni sütés közben? Ki kell próbálnom, mert nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Ennél a receptnél nem raktam rá a tetejét,de van olyan recept aminél igen rárakom pl:http://bibimoni.blogspot.hu/2011/04/feher-kenyer.html

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép, mutatós kenyér lett.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett ez a kenyérkéd is! :) Régóta szeretnék ilyen kacsasütőt, de most már nemcsak kacsasütésre használnám! :)

    VálaszTörlés
  5. Én is mindig kacsasütőben sütöm a kenyeret, szerintem abban a legjobb!!! :-) Gyönyörű ez a kenyér, elállt a lélegzetem!! :-)

    VálaszTörlés
  6. Mónika, nagyon szép ez a kenyér!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...