2012. november 25., vasárnap

Adventi - Kenyér



A karácsonyra készülődve nálunk mindig ez a kenyér amit először elkészítek,várakozás heteiben kitűnő reggeli kenyér.

Az illata sütés közben karácsony hangulatát idézi elő.
Mivel mi Görög katolikusok vagyunk, ezért nálunk ma van a második gyertya gyújtása.
Kevesen tudják hogy a Görögöknél 6 gyertya gyújtás van, és november 15-én kezdődik a nagyböjt, még a Rómaiaknál 4 gyertya gyújtásból áll az Advent.


Lehet,hogy kicsit szokatlan a recept,de nagyon finom.
Az édes és a hagyományos kenyér között van az íze.
Fogyasztható lekvárral különböző krémekkel,sonkával,tejjel,kakaóval stb. Vagyis bármivel.





Hozzávalók:
60 dkg liszt
5 dkg friss élesztő
1 kávésk. só
1 kávéskan. cukor
1 kávésk. narancslé
1,5 deci tej
1,5 deci tejszín
1 db egész tojás
2 evk. olívaolaj
2 evk. kandírozott gyümölcshús, durvára darabolva
( én most narancs,citrom, és cseresznyét raktam bele )
40 dkg darált mák

LEKENÉSÉHEZ: tojás felverve




ELKÉSZÍTÉSE:
Az összes hozzávalót bepakoltam a kenyérgépbe és a dagasztási művelete rá bíztam.
Ha nincs gépünk akkor a hozzávalókból hagyományos módon jól kidagasztjuk a tésztát.
Dagasztás után duplájára kelesztjük kb 30 perc
Ezután átgyúrjuk a levegőtől és tetszőleges kenyér formát formálunk a tésztából.
Szilikonos sütőpapírra rakom egy tepsire és letakarva kb 25 perc kelesztem.
Előmelegítem a sütőt , a megkelt kenyeret tojással lekenem és készre sütöm.








8 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes recept!! És a formája is szemet gyönyörködtető! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta:) Nem is tudtam, hogy a görög katolikusoknál 6 gyertyát gyújtanak.

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan gyönyörű és étvágygerjesztő! (Nem adventozhatnék nálatok...?:)))))

    VálaszTörlés
  4. Szinte érzem a friss,illatos kenyér illatát,nagyon jó ez a recept és nem utolsó sorban jól is néz ki,mutatós.
    Lopom a receptet és karácsonykor nálunk gyűlik a család ki is próbálom.

    VálaszTörlés
  5. Hmmm, hát tényleg nagyon jól néz ki,igazán látványos, és biztos nagyon finom is!!!

    VálaszTörlés
  6. Érdekes ez a kenyér, nem ismertem ezt a receptet. De nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Lányok!
    Örülök hogy tetszik , próbáljátok ki és akkor megtudjátok hogy finom-e!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...